Lav et array ud fra checkboxe og indsæt derefter til databasen

Tags:    php

Hejsa.
Er igang med et lille system, hvor man skal kunne hakke nogle checkboxe af. Det skal bruges til et fodbold system således, at hvis man krydser af i at hjemmeholdet vinder og i en anden kamp at den bliver uafgjort, hvordan henter man det så ind i et array, så man kan få lagt det ind i en database.

Min form ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og hvordan gør man så, så hvis man vælger og tjekke f.eks boks 1 af som har value 1, så skal den disable den med value x og value 2..

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du burde nok bruge "radio" i stedet for "checkbox".
Så kan du bruge match_odds[1], match_odds[2], match_odds[n] til at gruppere dine afkrydsninger.

Meget nemmere og kræver ikke noget ekstra.

hvis du kampene i en array struktur med deres id'er som felt kan du lave formen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så burde du når formen bliver submittet finde værdierne
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er vigtigt navnet på radio boksne er korte, i et forsøg på at undgå en bug i firefox

Kan du vise et eksempel på hvordan det kunne se ud?
Altså når man har markeret en af radio knapperne, hvordan skal koden så se ud, så den deler det op og indsætter i databasen som en ny række for hver kamp man markerer?

Har prøvet med dit eksempel og den udskriver ikke det pågældende id som den skal, hvordan kan jeg gøre? :s

Ingen som kan hjælpe? :/

Jeg fik løst det, men har fået et nyt problem..

Hvis jeg f.eks har
Fold kodeboks ind/udKode 

I min database.

Så skal den udskriver dem i en streng af en slags og gange dem med hinanden, hvordan kan man gøre det.

Har prøvet med en while, men så får jeg et forkert resultat. Kan man lave det med et array eller noget?

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2009 17:32 af Bruger #14767
noget med
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2009 17:44 af Bruger #5620
Kan du omskrive det til noget kode evt? :)

Jeg opper lige engang :)
Søger stadig et svar

t