Kan DU lave et manager spil?

Tags:    programmering

Jeg overvejer at starte et online manager spil op ala www.drommeholdet.dk

Hvor lang tid vil det tage DIG + designer at lave det?

Glæder mig til at høre fra jer.

På forhånd tak Newbie87

Skal det laves webbaseret? Eller som et program?

Webbaseret.

Det er jo ikke kun front-end der skal laves i det system og må siges at være den mindste del.

Point-beregning, opdatering af resultater osv. er nok den største del.

Så jeg gætter på at der ikke er nogen der kan give et realistisk bud, uden at der laves noget forarbejde.

Sagtens. Men jeg kan ikke fortælle dig hvor lang tid det tager, før du fortæller mig hvilke funktioner du vil have og hvor mange penge du har tænkt dig at spytte i projektet :)

jeg følger Per i denne sag.

Du vil altså lave et spil ala Dømmeholdet? Hvorfor vil du lave en kopi af noget der allerede findes? Tror du ikke at folk har nok i at der findes ét Drømmeholdet?

Ikke for at virke negativ, men hvis at du regner med at skulle lave noget folk gider at bruge deres tid på, så skal det være unikt, ikke bare en kopi af noget der allerede findes. Det ville være en god idé hvis at du planlagde hvordan spillet skal fungere i detaljer, og så fortalte os andre det her bagefter. Så vil folk også bedre kunne give dig et fornuftigt bud på hvor lang tid det kommer til at tage, og hvad det vil koste.

Du vil altså lave et spil ala Dømmeholdet? Hvorfor vil du lave en kopi af noget der allerede findes? Tror du ikke at folk har nok i at der findes ét Drømmeholdet?

Ikke for at virke negativ, men hvis at du regner med at skulle lave noget folk gider at bruge deres tid på, så skal det være unikt, ikke bare en kopi af noget der allerede findes. Det ville være en god idé hvis at du planlagde hvordan spillet skal fungere i detaljer, og så fortalte os andre det her bagefter. Så vil folk også bedre kunne give dig et fornuftigt bud på hvor lang tid det kommer til at tage, og hvad det vil koste.[/quote

Prøv at søge lidt på nettet. Der findes allerede et hav af Drømmeholdet-kloner, og de har mange af dem en ret stor spillerbase, så at lave endnu en kopi er ikke nødvendigvis en dårlig idé.

Prøv at søge lidt på nettet. Der findes allerede et hav af Drømmeholdet-kloner, og de har mange af dem en ret stor spillerbase, så at lave endnu en kopi er ikke nødvendigvis en dårlig idé.

Jeg ved godt at der er mange. Men det betyder jo også at der er benhår konkurrence, hvilket gør at det er svært for en ny klon at få brugere, medmindre at den er lavet rigtig godt og at der bliver reklameret for den.

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2009 15:56 af Bruger #10113
t