Program til min Server?!

Tags:    c++

Hejsa.

Jeg har programmeret i c++ i noget tid nu, og vil gerne gå videre til noget mere advanceret.
Min server skal bruge et program som jeg gerne vil ´have nogle der kan hjælpe lidt med (:

Historie
Der skal laves to programmer.
Et Server modul som skal være på serveren
og et Amin modul som skal være clienten der udføre handlingerne.

Det skal indeholde:

Login. Altså bruger navn og pass til at logge ind på Admin modulet.
Så man kan se om serveren er online eller offline.
Man skal kunne udføre følgene kommandoer:
Restart server,
Sluk server,
Tænd server via Mac-Adress

Ekstra.
Hvis det er muligt at lave ville det være nice hvis man også kunne få en status list over serveren. Altså man kan se hver gang der sker noget på den, så det bliver logget, i en log fil.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med det :)

Cross-platform eller windows?

Kig på de rigtige gode artikler om Sockets herinde på siden under "C / C++ -> Artikler"

Det er 2x windows jeg køre med :)

Det er dårlig stil at stille det samme spørgsmål i flere fora samtidig:
http://www.eksperten.dk/spm/889995

Fordi det betyder at der så vil være flere der på samme tid bruger tid på at komme med de samme svar.

Som Jakob siger så læs artiklerne her på udvikleren om sockets, det er Robert Larsens artikler du skal kikke efter.

Hvis du har konkrete spørgsmål er det muligt at der er nogen der stadig har lyst til at hjælpe dig.

Jeg har lavet et lignende program, dog i Java. Jeg lavede det med sockets, hvor serveren bare står og lytter, det er forholdsvis simpelt.
Her er et 'ikke kode' eksempel, der kan give dig et vink (til serveren):
Fold kodeboks ind/udKode 

MVH Jeppe.

Ok tak Jeppe :)

Hvilke(n) artikler kan du anbefale, altså med links?
Eller bøger for den sagsskylds

Hey Tobias,
mht at tænde computeren via MAC adressen - sidder de på samme net på det tidspunkt?
I så fald tag og kig på WOL (Wake On LAN)

Ja det vil de, men kan også komme ud for at de ikke gør :/ Hvad hvis de ikke gør ? :/

t