hjemmeside .... mod betaling

Tags:    programmering

jeg sidder og overvejer at starte eget firma op med start januar 2010

til min ide hører jo en hjemmeside, men dertil er mine evner ikke gode nok

jeg har en ide til design ...

og endnu mere om indhold (altså hvad jeg vil have siden til at kunne)

tror efter at have læst om det på nettet ville en smart ide nok være evt typo3 eller ligende

da det jo skal være muligt for mig selv at redigere i siden løbende

Projekt: firmakontakten

Dette oplæg er første udkast, og specifikation er IKKE endelig, havde forestillet mig en simpel opbygget side, som man kan vedligeholde og administrere meget nemt.
måske et CMS baseret system (evt. typo3 eller lign.)
er hostet ved one.com

Sider:
Forside:
Type: Tekst. (fast på alle sider top, menu og adresse/kontakt oplysninger – søgefunktion der søger på alt på siden)
med enkel styring af tekster (med en læs mere funktion, som på eks. ekstrabladet).

Telemarketing:
Type: Tekst.
Med formular i bunden, hvor de kan sende en forespørgsel på netop deres ønsker til mødebooking

Firma annoncering:
Type: Tekst med en oprettelses funktion (for firmaer der vil have deres side på min side)
Note: Her kan man søge på firmaer, som er oprettet i systemet. Firmaer opretter selv en side med informationer om sig selv. F.eks. navn, adresse, faggruppe, kompetenceområde, produkter egne søgeord og logo (logo skal i rotation under menuen).
Der skal også laves et skærm billede af hvordan en firmaside kan se ud.
Firmaer bestiller en side og systemet sender automatisk en E-mail til brugeren med brugernavn og password, så de selv kan vedligeholde deres oplysninger. (denne skal være synlig i databasen, så man har mulighed for at finde deres oplysninger frem i tilfælde af en ny der skal administrere siden)

Bannersalg:
Type: Tekst med funktion.
Note: Siden skal være forberedt til at Firmaer kan købe bannerplads (plads i rotationen) for en given periode, f.eks. en måned eller et år. – (havde tænkt på 2 str.) i starten skal det ikke være synligt for brugeren af siden.

Kontakt side:
Type: Tekst og kontakt formular
Som indeholder firmanavn, adresse, og andre oplysninger om firmaet
kontaktpersoner og deres e-mail
der skal også være en kontakt formular, hvor de kan vælge om det er telemarketing, lister, eller firmaannoncering de henvender sig om.
hvis valget er telemarketing skal der være flere muligheder som de skal svare på.

Firma søgning: (liste segmentering)
Type: lidt tekst (til forklaring) Funktion:
Udtræk af emnelister efter endt segmentering. (sortering imellem ca. 700.000 emner)
Note: Bestilling af lister. Man vælger kriterier på denne side. F.eks. faggruppe, område, antal ansatte med flere.
og databasen skriver hele tiden (i bunden af siden) hvor mange emner der er tilbage at trække ud.
når man har segmenteret efter alt det man vil kan der måske være (7000 emner til udtræk)
systemet vil herefter skrive (i bunden af siden 7000 emner til kr. XX – og en knap der hedder køb er synlig)
Listerne skal automatisk trækkes ud og betaling foregår via betalingsservice med kortbetaling.

Om Firmaet:
Tekst:
der fortæller om firmaet og vores betingelser.

Forum:
Ikke meget at sige her, det skal bare være et forum som passer i design til siden, hvor brugerne kan diskutere alt om at være selvstændig eller starte egen virksomhed op.
Det skal være muligt at læse alt i forum men man skal være oprettet for at kunne skrive indlæg.

Diverse side:
Her skal det være muligt at finde ældre artikler frem, som har være beskrevet på Firmaets side, jeg ved ikke lige hvad jeg skal kalde siden (artikler måske)

ADM:
fra adm. Siden skal det være muligt på en enkel måde at styre alle sider, online eller inaktive, samt tekst og billeder
(havde forestillet mig afkrydsnings bokse aktiv/inaktiv)
derudover skal det være muligt at oprette nye sider, da der jo nok hele tiden kommer mere til.

CRM:
det ville også være fantastisk hvis det var muligt at få et CRM program ind i samme side
(igen der har jeg læst at typo3 kan det jeg spørger om )

Som jeg selv forventer, vil der de første par måneder være behov for at rette formularer og lignende til, så derfor skal det hele også være rediger bar … også set ud fra at tiderne ændre sig og der vil hele tiden komme nye og andre ting der er vigtige, både for mig og for kunderne.
Og kan sagtens se ideen i et cms system da jeg på sigt ikke selv vil have tid til at holde siden ajour, men derimod skal have andre til det som kun kan rode i det de får lov til.

ny er mit spørgsmål jo nok lidt vildt, men hvor lang tid vil dette her tage og hvad vil det evt. rende op i ???

håber på nogen der er friske

Jeg vil med glæde kode dig din side med PHP/MySQL gratis, bare for at få mere ekspertise i det. Jeg kan også html/css, men det er røvsygt.

Jeg har ingen idé om priser/n, men det burde ikke være noget stort & stort det der. Altså man kan nemt lægge et forum software over noget basalt html/css design.

Jeg er også frisk :)

Bare kontakt mig hvis du vil. Vi kan garanteret finde ud af noget.

Arbejdet dog ikke gratis, men billigt.

Nu har jeg ikke selv one.com, men surftown.
Hos surftown kan du tilføje Joomla(cms), ved et par få klik i et kontrolpanel..

Hvis det er samme tilfælde hos one.com.. Så skulle det ikke tage meget mere end et par timer at lave siderne færdige, i forhold til indhold..

Hvad der herefter skal laves af design osv. det kan jeg ikke svare dig på.. Ville gerne kunne hjælpe, men kender ikke til one.com's muligheder..

så vidt jeg kan læse mig frem til har joomla
ikke alle de ting jeg gerne vil have, den har jo bla. ikke crm , ikke som jeg kan finde

men vil da tjekke den ud

Hej,

Sejt med alle de gratis tilbud :) Held og lykke med dem.

Der er intet at sige til at folk har et "forskruet" billede af priserne for web-udviklings tid og omkostninger ;)

Med venlig hilsen
Ieet

ja hvis det så var nogen der kunne det jeg beder om havde det da været fint nok.

men der kan jo dukke en op !!!!

t