Pixels om til procent

Tags:    html css

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside hvor jeg har sat alle størrelser i px. Kan jeg på en nem måde omregne det til procenter i stedet for?

Findes der en formel?

Har jeg kigget lidt på. Men det er kun teksten der bliver ændret.

Jeg kan ikke se hvad jeg skal divider med når det er størrelsen på min container og menuer jeg gerne vil ændre.

Ahh, på den måde!
Jeg gik bare ud fra at det var teksten.. Da jeg ikke selv kan se nogen fordel i at dit design retter sig til i %..

Altså.. Vil du opnå samme effekt som her på udvikleren?

Ja, lige præcis. Ligesom siden her gør :)

Det har jeg ikke før forsøgt mig med.. Så jeg giver den videre til de andre kloge hoveder :D

Hej Lise,

Der er ikke en direkte formel som vil give samme størrelse på alle skærme/vindue størrelser.

Du kan læse overvejelserne som en gør sig her:
http://www.dynamicdrive.com/forums/showthread.php?t=33819

Bare husk, at udregningen varierer ahfængigt af skærm/vindue størrelsen.

Med venlig hilsen
Ieet

Som Ieet siger er der ingen konkret formel. Men jeg vil anbefale dig ikke at bruge %, det kan ødelægge et design grosomt.

Som Ieet siger er der ingen konkret formel. Men jeg vil anbefale dig ikke at bruge %, det kan ødelægge et design grosomt.

Ja, det er denne side faktisk et godt eksempel på. Det er helt umuligt for mig, at se denne side på min fars bærbare (15,4", opløsningen kender jeg ikke) alting overlapper hindanden. Problemet forekommer også på min mobil (nokia 9300i).

t