Gæstebog... hjælp!

Tags:    php

Hej! Jeg har lige læst en bog om php, og der var en guide til en gæstebog :)
...Den virker bare ikke! (ikke for mig ^^)
Det man har skrevet kommer ikke frem på siden!
http://skyttebjerg.dk/Skyttebjerg_new/opslagstavle.php hvis du vil se...
har kigget i koden, men kan ikke finde fejlen.
Håber at der er nogen der lige gider at kigge koden igennem og se om de kan finde fejlen
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

På forhånd tak! :lol:

PS: Da jeg ikke helt har fundet ud af det dér point-system der er her, er der ikke mulighed for points d;

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2009 13:49 af Bruger #10410
Hm jeg kan ikke helt helt finde fejlen (den er der nok et sted).
Har du prøvet ved brug af tests at finde ud af omkring hvor fejlen ligger? Kommer der nogen indhold i databasen?

En lille fik tip i øvrigt er at action="#" er det samme som action="<?php echo $PHP_SELF; ?>". Så brug hellere det.

af de 100sider jeg har læst har jeg aldrig hørt om "tests" i php xD Min code editor kan heller ikke finde nogen fejl...

Prøver lige det der med action="#"
kan jo være at det hele virker bagefter ^^

tak for hjælpen uanset hvad(;

PS: hvordan bruger man tests? :D

Efter hvad jeg husker så virker $PHP_SELF hvis register_globals er sat til on og det håber jeg da ikke den er. Det hedder $_SERVER['PHP_SELF']. ;)

ok :D tak(:

action="#" virker ikke(jo, men der kommer stadig ikke noget frem når man har trykket på send;)), prøver lige $_SERVER['PHP_SELF']

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2009 15:15 af Bruger #10410
Jeg har lige kigget igennem. Du havde skrevet $email i stedet for "email".

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har ikke kunne finde andre fejl. Desuden har jeg sat et name på din submit og så tjekker jeg på den istedet for et det hidden du havde.

Virker ikke, men uanset hvad, er der da nogen fejl rettet :D ..kan også være fordi surftown er lidt lang tid om at opdatere når jeg ændrer noget... Det er i hvertfald ikke første gang! :) tak for hjælpen allesammen!

Så kan jeg måske lige spørge om en anden lille hurtig ting. Jeg har et billedegalleri på hjemmesiden (http://www.skyttebjerg.dk/Skyttebjerg_new/billeder.php), og hvis man ikke har valgt et album, og trykker frem/tilbage så siger den billede -1 af 0 og viser ikke noget billede osv.

Vil gerne lave det sådan at hvis ikke man har valgt et album, så kan man ikke trykke frem/tilbage (der skal stadig stå frem/tilbage, men linket skal fjernes)

Ved ikke hvad der er gået galt, men kan være noget med at jeg har lavet en if sætning inde i en if, eller må man godt det?

Tror jeg ved det(; Der kommer ikke noget indhold i databasen d; glemte at læse den sætning færdig ^^ tak Shafh (og self. alle jer andre :))

Tabellen var af en eller anden grund ikke oprettet o.0 men når jeg så opretter den igen i PhpMyAdmin siger den "#1142 - CREATE command denied to user 'bjerg_gbog'@'wsi4.surf-town.net' for table 'bog' "

hvad skal jeg gøre?

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2009 15:57 af Bruger #10410
t