Mangler hjemmeside

Tags:    programmering

Hejsa!

Jeg er igang med at udvikle et freeware spil sammen med en gut fra Serbien, men vi mangler en hjemmeside til vores spil.
Jeg har sådan set det overordnede design klar, plus det meste artwork.
Er der en, der er villig til at lave en hjemmeside til os? Bemærk at dette er et freeware spil og derfor kan vi ikke betale dig for det. Så det skal kun være for, at DU synes, at det er sjovt at lave hjemmesider og at du gerne vil hjælpe os.

Vi har tænkt, at det skal være en meget aktiv hjemmeside med et rimelig stort og aktivt community. Så vi har tænkt på følgende funktioner i hjemmesiden:

-Hver medlem af siden har sit eget login, med særlige medlems funktioner. F.eks. "comment" på blog indlæg, nyheder osv.
-Mulighed for at modtage nyhedsmails
-Et forum

Ellers nogle forskellige dele af hjemmesiden, der fortæller om spillet, billeder/video, presse, FAQ og "Help" - måske flere ting?

-----------------------
En kort opsummering af spillet:

Du styrer et pladeselskab og skal finde bands at skrive kontrakt med, indspille deres musik, lav PR for pladen, udgiv musikken, arranger turnéer, spille festivaler, gå til award-shows osv. osv.
Det bliver faktisk et ret omfattende spil.

Hvis nogen er interesseret, så må DU meget gerne kontakte mig på:

gluud1984@hotmail.com

TAK!

Det lyder som noget meget omfattende.

Ja, det er det også.
Jeg har bare set på så mange andre "indie" spil sider. At deres community er næsten helt dødt!
Jeg vil gerne have en side med et stort og aktivt community, og en side, der bliver opdateret ca. en gang om ugen, så folk altid har noget at komme tilbage til, og så folk har noget at snakke om, mens spillet bliver lavet.

------------------------
Jeg kan ikke selv finde ud af at lave hjemmesider.
Jeg har læst mig frem til, at f.eks. ved et login-script, er det ikke en god idé bare at tage noget man har fundet på nettet, pg.a. der er en sikkerhedsriciko ved det!? Hvordan det?

Indlæg senest redigeret d. 16.10.2009 09:26 af Bruger #15378
Hvis du gerne vil have en funktionel side, men ikke har kapitalen til at betale en udvikler for at skræddersy en løsning til dig, og ikke selv har kompetencerne til det, så plejer fremgangsmåden at være at finde et open source CMS at sætte sit site op i.

Køb et webhotel hos fx web10.dk og installer et cms som fx Drupal eller Joomla på det, og installer de extensions i systemet som du skal bruge.

Jeg har ikke lige kikket ordentligt på det endnu, men Joomla er altså et web-design program, der er let at gå til, og så er der forskellige funktioner tilknyttet, som nemt og hurtigt kan sættes ind på ens hjemmeside, korrekt forstået?

Jeg har ikke lige kikket ordentligt på det endnu, men Joomla er altså et web-design program, der er let at gå til, og så er der forskellige funktioner tilknyttet, som nemt og hurtigt kan sættes ind på ens hjemmeside, korrekt forstået?

Joomla, Drupal, Typo3 osv. osv. er Content Management Systemer, der er færdigprogrammeret funktionalitet til en hjemmeside du lægger op på et webhotel og installerer. Derefter kan du administrere det via et admin-modul og lægge indhold ind.

Som nogle af de andre udviklere også skriver, får du ikke et så omfattende system gratis. Du må ikke tro at vi ikke alle, eller næsten alle, elsker at arbejde med hjemmesider, men når vi til hverdag kan tjene kassen på projekter som det der, vil det virke lidt dumt - selv som markedsføring for os selv - at putte så meget arbejde i uden egentligt at få noget igen.

Joomla, Drupal, Typo3 etc. på siden, hvis du ikke selv har kapitalen til andet ;)

t