PHP -> C++?

Tags:    programmering

Hejsa. Jeg vil gerne have mit PHP til at sende noget data til mit C++ program. Men jeg undre mig også over hvad slags kode jeg skal have i mit C++ før at jeg kan modtage PHP.

F.eks. jeg har en form på min side, hvis jeg så skriver "test" ind og trykker på min knap, så skal den sende det "test" til mit program, som nu skulle udskrive f.eks. Input fra ip: test og så skulle det stå der.

Jeg har kigget på Google, mange skrev at C# vil være bedre, er dét det? Og jeg vil gerne have C programmet på både Windows og Linux, hvilket vil så være bedst? Uden man skal til at lave helt om i det hele :)

PHP og C programmet køre på samme maskine. Men PHP 'et vil blive åbnet udefra. Men stadig dataen er lokalt.

Jeg har ingen idé om hvordan, men dog en fornemmelse af noget som sockets?
- Magnus.

Indlæg senest redigeret d. 14.10.2009 15:27 af Bruger #15047
Der er ingen grund til at bruge C#.

hvis dit program ligger i /usr/bin/dit-program, så skal du køre

Fold kodeboks ind/udKode 

i din PHP, og så skal dit C(++) program tage et commandline argument, som så er resultatet fra PHP.

Mads Ravn tak for linket!

Jeg prøvede med følgende:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og det virkede helt fint :)

Men ét problem og ét spørgsmål.

Når jeg udfør det der og det tager mere end 60 sekunder, så stopper den, hvordan kan jeg skifte det? Og er det muligt, i stedet for at udskrive dataen når den er færdig, at i stedet udskrive dataen så snart som der er noget nyt?

@Per.
Hvad mener du med commandline argument, som så er resultat fra PHP?
-- Magnus

Var det mig så havde jeg lavet en simpel data protokol og en server.
Derefter kunne man hooke serveren op på sin datakilde hvor der skal gemmes og bare tilgå serveren via protokollen.

Var det mig så havde jeg lavet en simpel data protokol og en server.
Derefter kunne man hooke serveren op på sin datakilde hvor der skal gemmes og bare tilgå serveren via protokollen.

Så at hvis jeg trykkede på min knap, så ville den sende en kommando til C++ programmet og så vil den udføre det?

Det jeg snakker om er måske overkill ved dit eksempel, men hvis det var mig så havde jeg gjort det på den måde. Skrevet en lille server som kan tage imod data. Derefter kunne du fx skrive en lille klient i PHP som sender data til serveren.
Måske er system() kommandoen bedre i dit eksempel.

Det jeg snakker om er måske overkill ved dit eksempel, men hvis det var mig så havde jeg gjort det på den måde. Skrevet en lille server som kan tage imod data. Derefter kunne du fx skrive en lille klient i PHP som sender data til serveren.
Måske er system() kommandoen bedre i dit eksempel.
Har prøve system() det er ikke helt 100% hvad jeg vil have, men stadig på vejen.

Det skal bare være et program, en konsol, som skal være åbnet og kan modtage data. Jeg tænker på sådan et php script her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Håber I forstod det. Men hvis I gjorde, er det så muligt på den måde? Og hvordan skal mit C++ se ud? Jeg kan det basale og lidt til.

Indlæg senest redigeret d. 14.10.2009 19:57 af Bruger #15047
Så skal du lave en lille server i C++ ved hjælp af sockets, derefter kan du connecte til den server fra php.

Hvis du google c++ server socket, skal du nok få en masse hits med en masse kode.

Du kan begynde at bygge noget sammen, også spørge når du mangler hjælp.
Jeg har tidligere lavet sådanne programmer og det er meget spændende at arbejde med.

Så skal du lave en lille server i C++ ved hjælp af sockets, derefter kan du connecte til den server fra php.

Hvis du google c++ server socket, skal du nok få en masse hits med en masse kode.

Du kan begynde at bygge noget sammen, også spørge når du mangler hjælp.
Jeg har tidligere lavet sådanne programmer og det er meget spændende at arbejde med.

Yep. Jeg lavede selve serveren i PHP igår og tilsluttede mig vha. af telnet og det virkede. Nu skal jeg have klienten.

Men prøver med C++ senere i dag.

Tak for hjælpen!

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2009 14:21 af Bruger #15047
t