Bedste Java IDE??

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hvad er det bedste Java IDE?
NetBeans, IntelliJ IDEA, Eclipse, eller noget helt andet?

IntelliJ IDEA

Hvorfor? - for og imod.

for: Det er et stort IDE med mange supersprøde funktioner. Jeg vil ikke kede dig med detaljerne om hvad den kan og ikke kan, da du nemt kan slå det op på f.eks. wikipedia. Det føles bare godt at sidde og kode i det.

imod: Det er JAVA.

Jeg har prøvet NetBeans og Eclipse. Jeg foretrækker NetBeans da den er nemmere for mig at bruge. Det er ikke nødvendigt at installere noget ekstra, alt virker out-of-the-box. Det hele er bare lidt mere lækkert og nemt at gå til. Jeg bruger NetBeans til både Java og PHP.

Eclipse. Da jeg finder den nem at bruge :) Det kommer vel bare ned til smag og behag.

En velkonfigureret Vim editor og en god håndkodet Ant build fil.

En velkonfigureret Vim editor og en god håndkodet Ant build fil.

bob bob, ikk? Nu kender jeg ikk Vim super godt, men har hørt det ikke har f.eks. autocompletion?

Vim er ikke noget du skal ud i hvis du vil have en grafisk IDE. Vim er en teksteditor som du kan udvide, men det er lidt en anden boldgade end de IDE'er du nævner.

Jeg har indtil nu benyttet NetBeans, men jeg synes at den er lidt begynder agtig, så jeg ville høre hvad i synes.
Jeg har også brugt NotePad++ som editor og Apache ANT som build, det var jeg sådan set meget tilfreds med, men jeg vil gerne kunne spare min dyrebare tid, med noget "træk-slip" til GUI'er. Problemet med NetBeans er så, at når jeg laver en JFrame (eller en awt Frame) til mit projekt og så laver et "træk-slip"-GUI, har jeg ikke muligheden for at ændre i dens "generation-code" manuelt. Derudover skærer NetBeans alt ud i pap, hvilket jeg synes er irriterende og unødvendigt, når man ikke er begynder.
Jeg savner et rigtigt lækkert IDE, som ikke har ovenstående problemer og som generelt bare er til den professionelle bruger.

Det skal også lige siges, at jeg gerne vil kunne kode videre/ændre på den autogenerede Ant fil, direkte i IDE'et.

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2009 13:25 af Bruger #13488
<< < 12 > >>
t