Videregående php

Tags:    php

Hej Udviklere

Jeg har nu gennemført phpartikler.dk. Jeg har også kigget lidt på w3schools's artikler, men det er cirka bare det samme som phpartikler.dk's. Så jeg ville høre om der er en bog man kan låne, hvor man går videre med php, når man godt kan bruge if, else, switch, try, catch, osv.?
Altså jeg kan mange af de grundlæggende ting, så hvis der var en bog hvor der stod hvordan man f.eks. programmerede et e-handels system, en lommeregner, et loginsystem, osv., så må du gerne sige til. For det er lige sådan en bog jeg mangler!
Fordi jeg er frygtelig dårlig til at finde på noget at lave selvstændigt, men gerne vil lære noget mere php.

Hilsen Andreas

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor prøver du ikke bare at gøre det?

Hvis du har gennemført alle artiklerne så burde du være i stand til at udvikle det selv - ellers har du gennemført dem og ikke "lært" dem. Det svarer lidt til at lære matematik udenad, du lærer ikke at benytte det.

Den eneste måde man kommer videre på er at lave det selv, der er ikke nogle tutorials eller hjælpebøger, man skal selv tænke selvstændigt i det man laver - for hvem siger at det du læser er rigtigt?

Så op på hesten og gå i gang med at lav det du vil eller mangler.

Alternativt skal du selv skrive de bøger/artikler du efterlyser.

Indlæg senest redigeret d. 13.10.2009 15:53 af Bruger #2730
Den klart nemmeste måde at lære PHP på er ved at bruge det. Prøv at lave din egen hjemmeside med fx en blog eller et kommentar system. På den måde lærer du også at bruge databaser på en nem måde.

Når du sidder og koder kommer du helt sikkert til at tænke "Hvordan var det nu lige man...". I det tilfælde kan du bruge php.net som har alt den dokumentation du vil få brug for.

Hey.. jeg har lige lavet en ny tutorial side, som faktisk har nogle screencast lidt rundt om emnet.

Besøg: http://tuts.mymemoria.org eller kort version: http://btuts.co.cc

Et besøg værd ;D

t