Nogen ideer ?? brugerne skal selv kunne oprette "felter" eller lign på jpg...

Tags:    delphi

Hejsa allesammen.

Jeg er gået igang med en ny ide, jeg vil lave et database / management program, hvor slutbrugeren selv skal have mulighed for at oprette en label eller lign, og herefter selv placere den oven på et billed, labellen skal skal så henvise, trække data fra nogle databaser, og vise disse i et popup window.
Dette vil jo betyde at programmet selv skal kunne gendanne de labels der er blevet oprettet, samt placere dem på det rigtige sted på billedet (Timage). jeg kan sikkert gemme disse info for gendannelse i en stringlist, og så gendanne disse labels med info fra Stringlisten.

Men er der en bedre måde ???

Hilsen

Finn



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har aldrig selv lavet noget med Databaser ... så lige den del kan jeg ikke udtale mig om...

Men af hensyn til de ide med at bruge en TStringListså synes jeg den er rigtig dårlig fordi den er meget svært at debugge og vedligeholde. Jeg vil foreslå du laver et array med følgende record

Fold kodeboks ind/udKode 


Du kan også smide TLabel direkte ind der så har du den lige ved hånden når du skal manipulerer den eller "free" den, hvilket du er nød til når programmet lukkes for at undgå at programmet tager en evighed at lukke :)

Så skal du "bare" skrive en liste class som håndtere din record... - Har skrevet så mange til CoolMon 2 ( http://wiki.coolmon.org/Index ) så jeg kan skrive dem i søvne og jeg skal da gerne lave en template til dig hvis du vil have en.

Fra den lyse side kan du lægge Load og Save og andre tilhørende funktioner ind i din liste klasse og få samling på det. Men det bedste ved denne metode er klart at det er nemmere at overskue og vedligeholde.

\\Aaangel\\



Hejsa allesammen.

Jeg er gået igang med en ny ide, jeg vil lave et database / management program, hvor slutbrugeren selv skal have mulighed for at oprette en label eller lign, og herefter selv placere den oven på et billed, labellen skal skal så henvise, trække data fra nogle databaser, og vise disse i et popup window.
Dette vil jo betyde at programmet selv skal kunne gendanne de labels der er blevet oprettet, samt placere dem på det rigtige sted på billedet (Timage). jeg kan sikkert gemme disse info for gendannelse i en stringlist, og så gendanne disse labels med info fra Stringlisten.

Men er der en bedre måde ???

Hilsen

Finn


Hmm synes det lyder svært. Især det med at de skal komme frem samme sted som sidst. Men det med at lave labels der er gemt i databasen kunne du jo gøre på følgende måde:
Du kunne lave et felt i databasen der indeholdt antal labels der skulle være. Derefter kunne du bruge en løkke til at "create" (lave) det antal Labels der skal bruges.
Det med så at positionere dem og give dem korrekt caption ved jeg ikke helt hvordan du skal gøre.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



t