Kontakt form med checkbox

Tags:    php

Hej folkens.

Jeg prøver at lave en kontaktformular, og jeg kan også godt få den til at sende mig en mail med oplysninger som jeg skriver i input type="text", men jeg aner ikke hvordan jeg får mine checkboxes med?

Min html fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er selvfølgelig noget jeg mangler i min php fil, men jeg blev kun forvirret når jeg prøvede at finde løsningen i tutorials på nettet.

Min php fil:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2009 12:47 af Bruger #13640
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Øhm.. hvad mener du med "din kode..."?

Hvad der følgende så skal ske. Den kode der fortæller dig(skulle den gerne) om den er markeret eller ej.

Hmm, jeg er ikke en pro php koder, men kan det ikke laves med et if ? If checkboksen wish1 er fyldt så skriver den det i mailen også kan det ses?

Hmm, jeg er ikke en pro php koder, men kan det ikke laves med et if ? If checkboksen wish1 er fyldt så skriver den det i mailen også kan det ses?

Tjo, men jeg er heller ikke en pro php koder. ;) Det her er faktisk den første php fil jeg prøver at lave, så jeg aner ikke hvad jeg skal skrive i filen?

Prøv:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2009 15:25 af Bruger #15047
Øhm.. hvad mener du med "din kode..."?

Christian,

vi kan kun vise dig døren, du er nødt til selv at gå igennem den. Eller, mere direkte sagt, vi kan ikke skrive din kode for dig. Så det der menes med "din kode" er lige netop hvad der står: Din kode.

Du er blevet forklaret at du skal tjekke om checkboksen er sat, og du er blevet vist hvordan du gør det - med isset($_POST['wish1') - når du ved det, og har den i en if-sætning, som det også er illustreret for dig hvordan du gør, så er det op til dig at gøre hvad der nu skal gøres, ikke os.

Christian,

vi kan kun vise dig døren, du er nødt til selv at gå igennem den. Eller, mere direkte sagt, vi kan ikke skrive din kode for dig. Så det der menes med "din kode" er lige netop hvad der står: Din kode.

Du er blevet forklaret at du skal tjekke om checkboksen er sat, og du er blevet vist hvordan du gør det - med isset($_POST['wish1') - når du ved det, og har den i en if-sætning, som det også er illustreret for dig hvordan du gør, så er det op til dig at gøre hvad der nu skal gøres, ikke os.

Ja, jeg beklager virkelig at jeg aldrig har lært det, og jeg er nødt og forsøge, at få det forklaret. Det er en skam at jeg er nødt til at spørge om det, og irritere dig på den måde...

t