Trådløs router fra trådløs router?

Tags:    diverse

Hej udviklere,

Jeg har lige modtaget en yousee plus box her den anden dag, men for at udnytte alle funktioner, skal der et ethernetkabel i boxen (undrer mig over hvor de ikke bare har indstalleret en trådløs modtager), men anyway.
Jeg tænkte at jeg, i stedet for at trække et kabel tværs igennem huset, måske kunne lave en router forward. Jeg har en trådløs router stående som vi bruger til hverdag med WPA2 sikkerhedsaktivering, og så tænke jeg om man måske kunne få en nummer to router, en gammel en jeg har stående, via noget DNS eller noget til at modtage signalet fra den første og så trække det ud igennem kablet på den anden?
Jeg har før fået sat den anden op uden DHCP så det var som en hub, men ved ikke om det er muligt at bruge den trådløse modtager sammen med det?
Hvis det er, er der nogen som ved hvordan man gør?

På forhånd tak ;)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej udviklere,

Jeg har lige modtaget en yousee plus box her den anden dag, men for at udnytte alle funktioner, skal der et ethernetkabel i boxen (undrer mig over hvor de ikke bare har indstalleret en trådløs modtager), men anyway.
Jeg tænkte at jeg, i stedet for at trække et kabel tværs igennem huset, måske kunne lave en router forward. Jeg har en trådløs router stående som vi bruger til hverdag med WPA2 sikkerhedsaktivering, og så tænke jeg om man måske kunne få en nummer to router, en gammel en jeg har stående, via noget DNS eller noget til at modtage signalet fra den første og så trække det ud igennem kablet på den anden?
Jeg har før fået sat den anden op uden DHCP så det var som en hub, men ved ikke om det er muligt at bruge den trådløse modtager sammen med det?
Hvis det er, er der nogen som ved hvordan man gør?

På forhånd tak ;)

Check om din anden router har mulighed for at være en adapter. I teorien burde det være muligt.

Indlæg senest redigeret d. 07.10.2009 20:11 af Bruger #15047
Hey Simon,
det kan lade sig gøre med en række forskellige routere og hvis du har mod på det, kan du lægge en ikke-standard firmware på en række forskellige routere, herunder en del linksys og d-link og så kan det i hvert fald ;)

Mulige årsager til at man hos YouSee ikke smider en trådløs adapter i fra start af:
1. Det er Samsung der producerer boksen, hvis ikke de har smidt det i, kan YouSee ikke levere med.
2. Hastighed/latens. Hvis du gør brug af Cinema, start forfra mv. kræver det en hvis båndbredde og ikke mindst kræver det at du ikke har en masse latens.

Boksen kan måske tilgå internettet gennem dit antennestik.

Se http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=15473

Hvordan skal jeg tjekke det? Står det nogen steder?

Prøv at gå ind i din router og kig ialt.

Prøv at gå ind i din router og kig ialt.

Har kigget igennem og syntes ikke lige at kunne finde noget, så kan man sikkert ikke på denne router.. Har kigget lidt på nettet, og lader til at det kan lade sig gøre på nogle modeller ;)

Ken: vil lige undersøge det med firmware

Boksen kan måske tilgå internettet gennem dit antennestik.

Se http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=15473

- det kan den ikke, det er lige det der er problemet. Ellers ville jeg jo bare bruge det ;)

Ken: Det er en netgear router jeg har, og har kigget lidt frem og tilbage på nettet, og har forsøgt at udvide således at den rent faktisk burde være i "forlængelse" af den anden router, men syntes stadig ikke rigtigt det virker, så må nok bare give op med det - desværre :S

Hey Simon,
hmm øv :(

Hvilken netgear model er det? :)

Den fra TDC, WGR614 v6 TDC

t