Computer skal startes flere gange

Tags:    diverse

Hej udviklere

Er begyndt at få et irriterende problem. Når jeg starter min computer, efter at den skærmen med at "bar'en" hvor den loader windows men før loginskærmen syntes den ikke at komme videre. En genstart løser normalt problemet. Men bare I dag skulle jeg starte den for 4. gang før den kom til loginskærmen.

En anden sjov ting er at skærmen nogle gange laver et blink og så bliver grafikken i nogle spil ****ed op. Alt-Tab eller et andet blink kort efter (0-3s) løser dette.

Det skal siges at min tidligere harddisk pludselig ikke kunne bootes fra længere så jeg købte en ny og har nu installeret det hele forfra, inklusiv driver til chipset og grafikkort. Jeg har været meget påpasselig da jeg satte den nye harddisk i, så jeg tror ikke det er hardwaren det er galt med siden systemet ellers virker optimalt. Desuden har jeg slået diverse services fra i msconfig, men det havde jeg også gjort med min tidligere harddisk.

Hvad kan mine problemer skyldes/kender i en løsning.

På forhånd tak.

Hey Søren,
hvillket OS benytter du?
Windows XP?
Windows Vista?
Windows 7?

Hvordan har spændingsniveauet i din computer det (primært på dine +5v og +12v)?
Du kan normalt se dette i BIOS

Hey Søren,
hvillket OS benytter du?
Windows XP?
Windows Vista?
Windows 7?

Hvordan har spændingsniveauet i din computer det (primært på dine +5v og +12v)?
Du kan normalt se dette i BIOS

Bruger Vista 64bit

Kunne ikke finde 5V, tror heller ikke jeg bruger den.

3,3: 3,328V
12 : 12,239V
Fandt også:
DDR15V: 1,632V
Vcore: 1,220V

Jeg har desuden brugt "optimize default" i BIOS, så slået mouse og keyboard usb support til. Og så har jeg prøvet HDD delay på 2s.

Jeg har ikke lavet overclocking eller noget af den art.

Hey Søren,
hmm tjaa umidelbart ser det jo fint ud.

Har du forsøgt at benytte Vista's recovery system til at forsøge at finde fejl i opstartsprocessen?

Evt. så boot med logging slået til.

Jeg oplever det samme af og til med Windows 7 64-bit. Har dog ikke andre problemer med min pc end det.

Har desværre ikke været hjemme så har ikke kunne svare før nu.

Jeg startede logging boot, og har her en hvor den startede og en hvor den ikke nåede at komme ind til loginskærmen:

Nåede hele vejen
Fold kodeboks ind/udKode 

Og den hvor den ikke nåede at starte:

Fold kodeboks ind/udKode 

Som det kan ses når den lige at loade avgldx64.sys, men siden den "når at loade" går jeg ikke ud fra det er den skyldige. Men i stedet Loaded driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\monitor.sys på linie 102 som den når at loade når den når ind til loginskærmen.

Hvad synes i?

t