Overskrive tekstfelter fra submit form

Tags:    php

Jeg har et lile problem, som der sikkert er en simpel løsning på :)

En submit-form med 2 tekstfelter, som overskriver 2 tekstfelter i en anden fil.

Så spørgsmålet er, hvordan får jeg overskrevet teksten i den ene fil ved at udfylde tekstfelter og trykke submit i den anden fil?

Submit:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Fil:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2009 21:49 af Bruger #14305
7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kræver at du har et id i din tabel der kan vise dig hvilken post der er den seneste :) du kan lave et id-felt i din tabel som automatisk indsætter det nummer den er nået til i rækken (1 for første række, 2 for anden række etc). Det kræver blot at du vælger den til værende "auto_increment" når du opretter feltet. I nedenstående kode går jeg ud fra at dit id-felt har navnet "id".

Fold kodeboks ind/udKode 

<table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td><?=$_POST['linie1'];?></td>
</tr>
<tr>
<td><?=$_POST['linie2'];?></td>
</tr>
</table>

Det du spørger om er at hente indholdet ind af filen, erstatte der hvor der står "linie1" og "linie2" med indholdet af POST-variablerne, og gemme filen igen manuelt. Dette er forholdsvis simpelt.

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne fremgangsmåde er bare meget primitiv, og har en masse svagheder. Fx bliver det kompliceret når du fremover skal til at ændre på det der står i filen - da du så først skal løbe $oprindeligt_indhold igennem og tjekke hvad linierne hedder nu, så du kan erstatte dem.

Den rigtige løsning er at gemme dataene i en seperat database.

Lækkert med hurtigt svar :)

Men det kan være jeg ikke gjorde mig helt tydelig..

Efter teksten er overført til filen, skal denne automatisk gemmes på serveren med de nye ændringer.
Således at hvis filen reloades, så står den netop indtastede tekst stadig. Indtil næste gang der indtastes noget nyt i submit-formen.

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2009 22:33 af Bruger #14305
Hvor vil du have at teksten bliver gemt henne? I en database? En fil? :)

Det er svært at hjælpe dig når du ikke skrive specifikt hvad du vil ;)

Nu har jeg så forsøgt at lave lidt med noget database, og det fungerer egentlig meget godt. Næsten :)

Hvordan får jeg den til kun at hente den seneste post fra tabellen og ikke alle posterne, som den gør med følgende script?

Fold kodeboks ind/udKode 

Takk mange gange for hjælpen :)

I stedet for at hente den seneste post, valgte jeg at bruge UPDATE, da jeg alligevel ikke skal bruge de gamle poster til noget :)

t