CronJob Guru søges.... :)

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa derude.

Jeg sidder og skal lave et PHP system som skal omhandle lidt CronJob funktioner... Jeg har overhovedet ingen erfaringer med dette og vil lige høre om jeg kan hente noget hjælp ind udefra!

Opgaven lyder på følgende:

Step 1:
Det skal være muligt at sende en mail med en vedhæftet *.txt (kommasepareret fil) til en bestemt e-mail adresse.

Step 2:
Modtageren (enten et script eller en mailbox), skal ved modtagelse af e-mails validere afsenderens e-mailadresse.

Step 3:
Er valideringen godkendt skal dataene fra vedhæftningen indsættes og / eller opdatere bestemte rækker alt efter om den enkelte linjes ID eksisterer.

Step 4.
Scriptet skal returnere en kvittering for modtagelse samt en status for om handlingen er udført korrekt eller der er opstået en fejl.

Er der nogle som har et bud på prisen for udviklingen af et sådan "modul" og har forstand på serveropsætning af mailboksens command hvis det er dette som skal til for at køre scriptet?

Det skal selvfølgelig kodes i PHP. Har du et forslag til en hostingudbyder som kan magte denne funktion er disse forslag mere en velkomne! Send mig en PM hvis opgaven er noget for dig og en pris på dette samt tiden som skal bruges fra start til slut!

Ved godt det ikke er super fedt at oprette et "jobopslag" her i et PHP forum, men tænker det er det bedste sted at finde den rigtige person til jobbet!

Hilsen Lasse

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor er det præcis du skal have mail delen ind over det?

Var det ikke meget nemmere at have en hjemmeside hvor man kunne uploade .txt filen, og lade siden behandle den øjeblikkeligt?

Hvad har det lige at gøre med cronjob?

Det lyder mere som en webservice end som et cronjob.

Hey Lasse,

vil mailserveren være i et åbent eller lukket miljø?

hvordan kunne i tænke jer at afsenderen valideres?

åbent:
Den eneste umidelbare rigtige måde, vil være ved at anskaffe jer en række cerfikater, hvorledes der er adgang til at kontrollere den benyttede signatur som email er afsendt med, imod rodserveren hvorfra de er udstedt.

det er forholdsvist simpelt at gøre med PHP, men forudsætter at de clienter der skal afsende dataene har mulighed for at kunne digitalt signere emails :)

Pris: tja, kommer meget an på hvordan kontrollen af afsender foretages.

Søren:
Cron Job'et, skal blot pege på et PHP script på serveren, men dette PHP script skal kodes, evt. af dig ;)

Jamen mailserveren skal hostes hos et hosting selskab, så det må jo være et åbent miljø. Jeg har ingen idé om hvordan det fungerer med certifikater, signaturer osv.

Afsenderen skal valideres på den simple måde at systemet kender afsenderens e-mail adresse på forhånd. Denne er gemt i en database og er defineret via et administrationspanel jeg har lavet.

Dvs at systemet modtager en mail fra en e-mail adresse (afsenderen) -> Systemet henter den definerede e-mailadresse og sammenligner den med afsenderen. Er de ens (True) skal funktionen udføres. Hvis ikke skal systemet slette den modtagne mail og returnere et False.

Håber det er svar nok.

Hey Lasse,
uha ... hvor er sikkerheden?

Det er desværre sådan, at hvem som helst kan sende en email hvorfra de udgiver sig for at være en anden.

Jepper... Det er noget skidt! Forslag til andre metoder?

Den primære og vigtigste funktion er bare at databasen skal opdateres med de informationer som er angivet i tekstdokumentet som modtages via e-mail...

Et krav fra en kunde...

Ja det gør det faktisk. Men der er ingen som kan komme op med en realistisk løsning til denne funktion om så det er PHP, CronJob eller webservice-relateret eller en kombination af det hele?

Jeg må nok erkende jeg er lidt på herrens mark efterhånden. :(

Hey Lasse,
løsningen med brug af digital signatur kan sagtens udføres i PHP, det kræver blot at:
1. der kan installeres / bruges openSSL på webserveren
2. din kunde har mulighed for at digitalt signere sine emails til systemet - kan gøres via de fleste alm. email clienter.
3. din kunde enten har lyst til at betale for et digitalt certifikat eller opretter sine egne selv-signed og udleverer et rodcertifikat til dig, du kan kontrollere op imod.

<< < 12 > >>
t