Forms - tables eller diver?

Tags:    html css

Ja som titlen lyder, så kunne jeg godt tænke mig og høre hvad folk benytter sig af til positionering og styling. Jeg arbejder selv meget med webforms og bruger div'er til det hele. Vil også gerne høre for og imod begge dele?

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2009 10:29 af Bruger #14839
Når det kommer til at opsætte en form, så benytter jeg mig af tables..

Div benytter jeg mig af når jeg skal sætte sidens design op..

Hvis jeg skal vise lister over forskellig data, så benytter jeg mig også af tables, det er nemmere og mere overskueligt..

Ja tabeller som navnet hentyder til er tabuler data og skal kun benyttes sådan.

At der er nogle der har valgt og bruge det til alt på en hel hjemmeside er kun til og grine af.

Jeg bruger selv divs til design, men når der skal op stilles data som for eksempel et liste af medarbejdere og deres oplysninger så er tabeller simpelthen bare bedre da tabeller er meget mere firkantet end divs.

Jeg sidder og bruger en del tid på positionering og floats osv på mine diver. Resultatet er som sådan fint nok, men ofte overvejer jeg om det rent tidsmæssigt kan betale sig og lave div'er. Og derefter overvejer jeg om det er godt for siden og bruge tables. Jeg har altid fået af vide at tables er dødt, i og med div'er er hurtigere og mere clean?! Der er en lille konflikt i mig hver gang jeg går igang med et nyt projekt :D

Til en <form> med en masse små felter bruger jeg normalt <dl>, hvor <dt>'erne har en float:left og en fast bredde.

CSS til design og tables til visning af data. Tables kan bruges til at få en tabuleringseffekt til forms.

t