Hej Daniel,
>Jeg synes som aktiv forfatter ikke at Udviklerens regler er specielt klare.
Det kan du have ret i.
>Hvorfor er det negativt at en artikel er kort ?
Som artikel administrator i al den tid Udvikleren.dk har været online, har jeg lært at folk finder det negativt hvis en artikel er alt for kort. Før i tiden var det udelukkende mig der stod for at godkende artikler, og var de alt for korte, så fik jeg hug. Jeg forstår godt dit spørgsmål, men det er altså bare sådan at i hvert fald her på sitet, ønsker folk ikke de helt korte artikler. Der skal være mere substans end et billede, en kode listing og et par sætninger (bare et eksempel). Jeg synes det er positivt at der er et vist krav om længde, selv om jeg godt ved at det ikke betyder så meget på andre sites.
>Hvorfor betyder det noget at man ikke er dybdegående nok ?
Det betyder vel noget fordi at de fleste kommer her for at lære noget, og jo mindre dybdegående en forfatter er, jo større chance er der for at læserne ikke kan følge med?
>Hvem bestemmer hvad der er godt eller skidt ?
Det gør læserne, men til at starte med er det juryen samt co-admins.
>På Udvikleren er det ihvertfald ikke communitiet der bestemmer hvilke artikler der er gode eller dårlige, og det synes jeg er en stor fejl.
Hvordan pokker er du kommet frem til den konklusion? Du har vel læst alle de indlæg hvor vi diskuterer artikel juryer osv. Du lagde ud med at brokke dig over at din artikel ikke var blevet behandlet efter kort tid, men det var jo netop fordi at der skulle involveres flere mennesker. Hvis jeg var den eneste der skulle beslutte mig, kunne jeg jo i princippet gøre det efter at have læst din artikel første gang. Det gjorde jeg netop ikke, men lod det være op til juryen. Derfor er det vel netop en community beslutning der ligger til grund for det, i modsætning til på alle mulige andre sites, hvor en eller to personer tager alle beslutningerne?
Jeg ser frem til at læse dit svar på ovenstående
Mvh.
Kasper (TSW)
Indlæg senest redigeret d. 02.10.2009 14:07 af Bruger #1