web crawler

Tags:    c++

Hej

Jeg prøver på at skrive en lille web crawler. Men jeg er stødt på et lille problem, som jeg er i tvivl om hvordan jeg skal løse.

Jeg laver en socket, og forbinder den til web hosten. Men problemet kommer når jeg skal sende min besked til hosten, lige nu ligger beskeden i et char array:

Fold kodeboks ind/udKode 

Som jeg så sender med send(). Men jeg ville gerne kunne skifte host navnet og sti'en ud løbende.

Jeg har tænkt på at sende hele beskeden i smådele, via en send loop. Men jeg kan vel også lave nogle små arrays og sætte dem sammen til et stort array og sende det

Hvordan vil i gøre det og hvorfor ?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville gøre som Ossi, men bare bruge en vector eller anden form for STL container, da dette er mere sikkert.

Ja helt sikkert... Hvis koden skal laves i C++. Jeg gik ud fra at eksemplet skulle laves i C, da intet andet var angivet.

Og lige omvendt gik jeg udfra at det var C++, selvom hans kode jo giver klart udtryk for at det nok faktisk er C.

Måske:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2009 00:43 af Bruger #14479
Jeg ville gøre som Ossi, men bare bruge en vector eller anden form for STL container, da dette er mere sikkert.

Hej

sprintf var lige nøjagtigt det jeg skulle bruge, havde bare aldrig indset den kunne tage mere end et array/string som argument :/

Jeg er dog endt op med at bruge sprintf_s istedet, da den skulle checke om bufferen er stor nok.

Om det er c eller c++ jeg skriver, er jeg nok ikke selv den bedste til at bedømme. Men jeg tilstræber mig da på at skrive c++.

Sad og læste lidt om vector, og de ser faktisk ud til at kunne læse en af mine andre problemer. Så det er noget jeg lige vel studere lidt nærmere.

Så tak for svar og kommentare begge to.

t