Fra edit1.text (3+4) til string (7) ??

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg har sat mig for at lave en lommeregner som mit første delphi projekt. Jeg kunne godt tænke mig at lave den som f.eks. googles lommeregner, hvor man bare skriver hvad der skal regnes ud (65+98*4/(65)). Derefter regner programmet resultatet ud.

Men hvordan gør jeg det rent praktisk? Jeg skal have strengen fra en edit, og derefter ha den regnet ud.

Kan man ikke lave noget der konvertere fra

str := '-4+5*(8+2)'

og til:

Sum := -4+5*(8+2) //resultat = 46





14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har sat mig for at lave en lommeregner som mit første delphi projekt. Jeg kunne godt tænke mig at lave den som f.eks. googles lommeregner, hvor man bare skriver hvad der skal regnes ud (65+98*4/(65)). Derefter regner programmet resultatet ud.

Men hvordan gør jeg det rent praktisk? Jeg skal have strengen fra en edit, og derefter ha den regnet ud.

Kan man ikke lave noget der konvertere fra

str := '-4+5*(8+2)'

og til:

Sum := -4+5*(8+2) //resultat = 46



Hmmm... Er rendt ind i et lille problem. Hvis man har f.eks. 1+-1 = 0 (Tror jeg nok :P)... Jeg skal bruge et andet tegn for at beskrive -'et i denne sammenhæng... Any ideas ??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Hej The-Freak

Hvad med at erstatte '+-' med '-'?
Det burde da virke. :D

M.v.h. Johnny Rasmussen


Ja, selvfølglelig :P... Har du nogen ide til hvordan en valideringsfunktion kan laves ???

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Nevermind... Har lavet det nu :D

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




Er det mig der husker forkert eller har tal typer i Delphi ikke en eller anden værdi de kan antage som ikke kan "udregnes" med tal ??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.




Er det mig der husker forkert eller har tal typer i Delphi ikke en eller anden værdi de kan antage som ikke kan "udregnes" med tal ??

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Fandt ud af det :D:D:D... Jeg er færdig med parseren, men da jeg skal i seng nu ligger jeg den først op imorgen.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Tak for hjælpen folkens..



<< < 12 > >>
t