styrer CMS system via sin egen side

Tags:    php

Hej jeg har et spørgsmål som nok er lidt svært at beskrive men jeg prøver :P.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et CMS system, ihvertfald et administrator panel.

Men det administrator panel kommer til at ligge på kundens FTP (webhotel), og ikke på mit webhotel, derfor ville jeg høre hvordan jeg kunne skrive en besked som blev sendt ud til alle mine kunders administrator panel.

Og så har jeg også nogen andre spørgsmål:

Hvordan kan jeg gøre så når jeg går ind på domane.dk/administrator så kommer der en indstallations vejledning frem hvor jeg via det kan installere sql tabeller osv. :)?.

Hvordan gør jeg sådan at hvis der sker en eller anden fejl på en af administrator siderne så bliver de automatisk logget i en eventuelt fil eller i en mysql tabel?.

Er det muligt at gøre så min kundes administrator panel ikke virker mere hvis min kunde ikke har betalt (hvis det ligger på et andet webhotel og jeg ikke har FTP oplysningerne mere).

Kan i forklare sån kort hvordan man ligesom med store CMS systemer ligesom wordpress, kan "installere" nye features, sådan så mine kunder eventuelt kan tilkøbe nye features.

Tusind tak på forhånd :)

Hej Simon

Måden jeg vil gøre det på er at give alle dine kunder et brugernavn og et kodeord som du styre centralt fra (dit webhotel) der kan du så styre om de stadig betaler og hvis ikke slette eller deaktivere deres bruger.

Klient delen kunne så laves ved hjælp af include() og URLs med brugernavn og kodeord.

Det var mit bud på hvordan det kunne laves.

--
Jhave

Hvis dit formål er at ville lave DRM, altså tjekke om de har ret til at bruge dit system, så skal du registrere dem i dit eget system, og prøve at åbne bestemte filer, enten med curl() eller tilsvarende(det er det mest holdbare, men fopen() og include() virker nogle gange til remotes) eller forbinde til deres database. Det kræver så bare at kunden vil gå med til at du har adgang til deres installation.

Alternativt kan du gøre det på den måde at kundens instance af CMS'et laver curl()s eller tilsvarende til dit system med jævne mellemrum, for at bekræfte overfor dig at de stadig betaler, og for at hente de beskeder du vil sende til dem.

Generelt er curl() vejen at gå hvis du skal have PHP-scripts til at snakke med hinanden. Det curl gør er at lave et request til siden som en browser gør, og modtager det information en browser ville få. På den måde kan du sende POST data og GET data som normalt, og altså "logge ind" etc. I princippet kunne du lave en browser med curl ;)

tak for svarene.

men kræver Curl så ikke at deres hjemmeside ligger på et webhotel som understøtter curl?, ved at cliche.dk ikke understøtter det, da jeg havde en kunde på det og måtte få min kunde til at skifte.

hvis nu at jeg skifter domæne navn så vil alle administrator systemerne ikke virke mere hos mine kunder og det ville være lidt surt :P, er der en eller anden måde det kan løses på eller er det bare sådan det er :)?.

t