Hjælp har glemt mit admin password Windows 7

Tags:    programmering

Hej udviklere

Jeg har glemt mit windows 7 admin password og kan ikke komme ind. Det var en dag jeg sad og legede inde i cmd. Hvor jeg ville prøve at lave en account. Men ville ikke ændre min admin account, kun lave en til account inde i cmd. Jeg lavede accounten inde fra min admin account, og den kaldte jeg billy. Jeg ville så give den et password inde i cmd, det skal siges jeg også lavede brugeren inde i cmd. Jeg gav den et password ******** og skrev passworded igen for at få det bekræftet ********
Jeg ´lavede en til account, fordi jeg skulle prøve at se om det virkede med 2 accounts. Og gav den et password ******* og bekræftede det ********
Nu er problemet bare at den gik ind og ændrede min administrator accounts password, til noget som jeg ikke aner hvad er. Men så tænkte jeg, da jeg kunne mine 2 andre account password at det var det samme. Men det var det ikke. Så prøvede jeg ved hjælp af en flytbar disk at få nulstillet passworded men det virkede hellere ikke. Så tænkte jeg, jeg burde kunne ændre passworded ligesom med de 2 andre accounts. Men da jeg prøvede at skrive net user Jeppe * og skrev et password ******** og bekræftede det ********.
Men så skrev den bare system fejl 5 opstod.
Adgang nægtet. Så prøvede jeg at skrive net user jeppe /delte. Men det virkede hellere ikke. Så jeg sidder fast lige nu og når jeg prøvet at åbne nogle programmer hvor det kræver administrator tilladelser, skal den bruge min administrator password, som jeg ikke ved hvad er!

Nogle der kan hjælpe?? :D

Mangler hjælp!! 200 points!

PS Jeppe er administratoren!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 18 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I cmd så skulle du gerne kunne skrive dette:
I denne rækkefølge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du vist lave en ny kode.

Ikke helt rigtigt. Følgende kan du skrive for at skifte koden

Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal nok have UAC slået fra før du kan skifte koden.

Jeg er lige doven så du får lige et link til google
http://www.google.dk/search?q=disable+uac+windows+7

Du er selvfølgelig nødt til at boote maskinen med et andet styresystem end den Windows 7, som du vil ændre passwordet på, da du ellers er begrænset af den adgangskontrol, som du har glemt passwordet til. "net user" virker så vidt jeg husker kun på det kørende styresystem, men du skal jo ændre password på en bruger tilknyttet et styresystem, som ligger på et andet drev og ikke er startet, så den kan du ikke bruge.

Men lad os nu sige at du har startet en anden kopi af Windows 7 eller et andet styresystem, og den Windows 7, som du vil ændre admin password på, er lagt på fx E:-drevet. Så skal du nu bruge et program, som kan læse det filformat, som Windows gemmer passwords i.

På Google har jeg fundet følgende: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Det lyder endda som om programmet kommer komplet med et styresystem, der kan køres direkte fra en CD, så du ikke behøver rode med harddisk partitioner eller at tage din harddisk ud og indsætte den som ekstern harddisk i en anden computer. Jeg har dog ikke testet programmet.

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2009 19:09 af Bruger #3143
Jamen kan ikke slå UAC fra fordi det kræver en administrator kode!! Og den har jeg glemt :S :D

Har nu prøvet det link, og har fundet noget der måske virker. Men så da jeg skal ændre værdien af consentpromtbehavioradmin står der:

consentpromtbehavioradmin kan ikke redigeres. Fejl ved skrivningen af værdiens nye indhold hvad gør jeg? Nogle der ved det?

takker :D

t