Hjælp til billed funktion på phpBB2 forum

Tags:    php

Hej! Jeg arbejder freelance som grafisk webdesigner og har oprettet et forum (phpBB2 - forumotion.com) for en kunde. Kunden vil have en billed funktion i wysiwyg editoren, således at den enkelte bruger kan uploade et billede fra egen harddisk, som indsættes og vises i posteringen. Altså ikke noget med at uploade et billede til en anden billed host og indsætte kildekoden.

I første omgang vil jeg høre om det overhovedet kan lade sig gøre?

Hvis det kan lade sig gøre vil jeg meget gerne have hjælp til dette - mod betaling. Jeg ved ikke om den slags forespørgsler er velsete herinde - hvis ikke, beklager jeg, men ved ikke hvor ellers jeg kan henvende mig med sådan en opgave.

Jeg er selv helt på bar bund (arbejder primært med grafik/CSS), så vil meget gerne have et bud på en løsning (hvis den findes) og hvad det vil koste mv.

Håber ikke jeg er gået helt forkert - hvis jeg er vil jeg meget gerne redirectes...

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan lade sig gøre. Du skal enten finde en som kan skrive noget JavaScript og så opdatere den WYSIWYG editor til at kunne det fornødne.

Ellers kan du erstatte den eksisterende editor med en anden ved at lege lidt med koden. Der er bl.a. TinyMCE som jeg mener har den funktion du søger. Det er ganske gratis at bruge og en god vejledning på deres hjemmeside.

Google gør det gratis ;)

Mange tak for dit svar!

Jeg har kigget lidt på TinyMCE og måske er det en løsning. Men jeg kan ikke umiddelbart gennemskue billedfunktionen i editoren - skal man have sin egen billed-server koblet på - og er det ikke meget langhåret?

Indlæg senest redigeret d. 28.09.2009 23:18 af Bruger #15309
Det kræver som regel ikke noget preinstallering på serveren i form af billedserver for at kan håndtere dette script.

Dog vil de billeder som skal bruges selvfølgelig blive hentet fra ftp-serveren. Men det er jo meget normalt.

Måden det foregår på er at man via scriptet definerer hvilken mappe på ftp-serveren billederne skal hentes fra. Det er dem man så kan finde i oversigten (alt efter hvilken udgave man bruger af tinyMCE).
Det kan være lidt irriterende at skal lave en særskilt uploadfunktion til billeder. I hvert fald ikke særlig brugervenligt. Men jeg ved at Joomla CMS bruger tinyMCE med direkte upload mulighed til denne mappe når man skal vælge billeder. Så vil tro den udgave ligger tilgængelig ligeledes et sted på hjemmesiden.

Jeg var lige inde og snuse på tinyMCE's hjemmeside og kan se de har udviklet en MCImageManager. Denne kan som alternativ bruges til administrering af billeduploadning.

http://tinymce.moxiecode.com/plugins_imagemanager.php

Håber det lykkes! Lasse

Hey igen Rasmus...

Prøv tjekke dette link. Det er lige hvad du har brug for: http://ckeditor.com/demo

t