Sol op og ned

Tags:    php

Hejsa,

Jeg sidder med en lille stykke kode fra Yahoo's vejrtjeneste som driller mig lidt. Problemet er at et eller andet i koden viser natsymbolet nogle timer hver dag når solen under vores breddegrader er fremme i virkeligheden.

Ville gerne have at vejrtjenesten viser dagsymbolet hele dagen i stedet for nogle timer med natsymbolet. Tilsynladende virker det godt nok om natten, hvor natsymbolet naturligvis skal vises.

Det jeg har kunne spore mig ind på er disse linier:

$curday = 2*60 + time2minuts(date("g:i a"));
$iniday = time2minuts($weather->get_sunrise());
$endday = time2minuts($weather->get_sunset());

if ($curday > $iniday && $curday < $endday ) {
$ampm = "d";
}

Håber én herinde kan hjælpe mig.
På forhånd mange tak.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skete lige for mig. Jeg tror ikke det er koden. Det er yahoo's vejrtjeneste. Jeg gik ind på siden og solen var der. Da den var over 7:19pm trykkede jeg opdaterer og den skrev 7:20pm og viste natsymbol. 5minutter efter da jeg opdatere skiftede den til 6:50pm og solen var tilbage. Ligegyldigt hvad jeg gjorde blev den på solen og 6:50pm. Efter noget tid opdaterede jeg igen og der stod 7:20pm og natsymbol igen. Tror det er dette du mener. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen løsning udover at bruge et andet system.

EDIT: så lige din post fra før om midt på dagen.... Hmm....

Prøvede lige igen og nu sprang den tilbage til 6:50pm.....

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2009 19:37 af Bruger #14645
Hvornår er det den viser dagssymbolet? Officelt er solen gået ned 19:19 i dag (dog ikke astronomisk eller nautisk) nemlig. Solen går heller ikke ned samme tidspunkt i København som i Esbjerg (tror 10min (edit: mere end 15min). forskel).. Dette kan måske også gøre en forskel.

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2009 19:24 af Bruger #14645
Jeg lægger lige hele koden ind.

Det mærkelige er at selvom solsymbolet forsvinder nogle gange og bliver erstattet af natsymbolet, så bliver det "dag" igen lidt senere dagen.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvornår er det den viser dagssymbolet? Officelt er solen gået ned 19:19 i dag (dog ikke astronomisk eller nautisk) nemlig. Solen går heller ikke ned samme tidspunkt i København som i Esbjerg (tror 10min (edit: mere end 15min). forskel).. Dette kan måske også gøre en forskel.

Jeg har ikke fået noteret tidspunkterne, men vi snakker om "midt" på dagen. Altså ikke noget med 10 min for tidligt eller for sent.

Desuden skulle den gerne vide at det er tiden i København den skal arbejde ud fra via DAXX0009.

Hmm, mon det ville være muligt at flette en anden funktion ind i koden som trækker d eller n ($ampm) udfra nogle andre parameter end Yahoo's egne ?

F.eks. via noget lignende dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Aner desværre dog ikke rigtigt hvor jeg skal starte og ende med sådan en indfletning.

Har desværre ikke arbejdet med SimplePie eller yahoo's vejrtjeneste, men måske kan dette her hjælpe: http://simplepie.org/wiki/addons/yahoo_weather

De to metoder:

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan måske bruges og så sammenligne med end tid kan du selv regne ud om det dag eller nat.

Ok, har tilsynladende fået løst problemet ved at indlægge koden fra to indlæg siden og kalde den i stedet til at bestemme d/n i $ampm.

Takker for tiden og hjælpen.

t