Bruger man drag'n drop i normal programmering ?
Okay, det er nok ikke drag'n drop jeg mente. I GameMaker er der primære to måder at programmere på som kan blandes efter lyst. Den ene måde er at f.eks. i et objekts "creation event" dvs. dens constructor, at trække nogle actions ovenpå. F.eks. sætte en variabel hp til 100.
Der er også en alternativ måde: nemlig at i stedet for at droppe en bestemt action kan man droppe noget der hedder en script action ned og her kan man skrive kode i GML (syntaksen minder om C++ og Java hvis jeg husker rigtigt) hvor man kan lave noget mere komplicererede ting som ikke bliver dækket af de tilgængelige actions samt loade DLL osv..
At sige at man programmerer ved drag'n drop er nok forkert af mig at sige.
Det jeg ville komme frem til var det højst sandsynligere ville være nemmere for begyndere at finde rundt i og nemmere at gradvist gå mod GML som er normal programmering.
Her er link til et billede der viser drag'n drop i brug samt et der viser den resulterende GML kode:
http://i28.tinypic.com/n5myc1.pnghttp://i26.tinypic.com/33jin7t.png
Indlæg senest redigeret d. 18.09.2009 21:52 af Bruger #14645