returnering af addr(record) uden VAR

Tags:    delphi

Har nogen en ideer om hvordan man returnere en pointer til en record istedet for en kopi? (svarende til *struct i c++).. man laver c++'s &<var> med addr(<var>;) .. men hvordan fanden smider jeg sådan en fætter tilbage som retur værdi uden at gøre det igennem noget Var agtigt i paramteret? (vil have det returneret i den rigtige returværdi).



Jørgen of war ...
w w w . S t r a t e g y - w a r g a m e s . c o m





5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm. Jeg er ikke sikker på hva du ønsker, men kanskje du kan bruke "blah := @record"?

-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 13/01-05 03:12:19 af DiZpel]



Har nogen en ideer om hvordan man returnere en pointer til en record istedet for en kopi? (svarende til *struct i c++).. man laver c++'s &<var> med addr(<var>;) .. men hvordan fanden smider jeg sådan en fætter tilbage som retur værdi uden at gøre det igennem noget Var agtigt i paramteret? (vil have det returneret i den rigtige returværdi).



Jørgen of war ...
w w w . S t r a t e g y - w a r g a m e s . c o m



Altså du vil have resultatet af addr som resultat af din funktion ? Isåfald kan noget lign følgende bruges:
Fold kodeboks ind/udKode 



MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Alternativt kan du oprette en type som er Pointer til den type du vil have givet tilbage og bruge denne som result.!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Har nogen en ideer om hvordan man returnere en pointer til en record istedet for en kopi? (svarende til *struct i c++).. man laver c++'s &<var> med addr(<var>;) .. men hvordan fanden smider jeg sådan en fætter tilbage som retur værdi uden at gøre det igennem noget Var agtigt i paramteret? (vil have det returneret i den rigtige returværdi).



Jørgen of war ...
w w w . S t r a t e g y - w a r g a m e s . c o m



Altså du vil have resultatet af addr som resultat af din funktion ? Isåfald kan noget lign følgende bruges:
Fold kodeboks ind/udKode 



MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



cool, kendte ikke pointer typen .. men hvad mener du med pointer til type som jeg kender ..

noget i denne retning?

type
ptrRecord = recor^



cool, kendte ikke pointer typen .. men hvad mener du med pointer til type som jeg kender ..

noget i denne retning?

type
ptrRecord = recor^


type
PDinType = ^TDinType; // Det her er en pointer til din record type.
TDinType = record
// Det her er din record
end;

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



t