Blink ved opdatering af jpegbillede!

Tags:    c++ delphi

Hej Koderhajer

Jeg modtager et billede over netværket 5 gange per sekund, og opdaterer et imagekomponent hver gang jeg modtager.

Jeg bruger følgende kodestump til at opdatere billedet:
Form1->Image1->Picture->LoadFromFile("f:/bufjpeg.jpg");

Jeg dog det problem at billede blinker hver gang det opdateres.

Nogen der ved hvordan det undgås?

På forhånd tak!

Brian

Hvad med at lave to oven på hinanden - og så loade det ny i den nederste, når det er loaded gøres den øverste usynlig, og flyttes nedenunder, og deri loades det ny, og gøre det på den måde?

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Hej Koderhajer

Jeg modtager et billede over netværket 5 gange per sekund, og opdaterer et imagekomponent hver gang jeg modtager.

Jeg bruger følgende kodestump til at opdatere billedet:
Form1->Image1->Picture->LoadFromFile("f:/bufjpeg.jpg");

Jeg dog det problem at billede blinker hver gang det opdateres.

Nogen der ved hvordan det undgås?

På forhånd tak!

Brian

Hej Brian

Du kan evt. prøve at finde ud af om din Image1 kan bruge funktionene DisableControls, og EnableControls.

Med venlig hilsen
Thomas Vanting

Hej Brian !!!
Du kan udgå dette blinkeri, hvis du bruger en viewport. Altså således at du tegner dit billed i hukmmelsen og kun udskifter det område der skal gentegnes.... Ellers kan du bruge Divx til at udskrive med, men det kræver en del kode.

Har selv haft problemmer med blinkeri, fordi jeg brugte Invalidate. Det løste jeg med invalidateRect, der kun opdater et lille område.

Ellers er det nok smartes som Thomas siger.

Mvh
Janus

* Life is a dream in a programmers heaven *

Tak for forslagene.... de to første virkede dog ikke, og det sidste lød som noget overdrevet noget.

Løsningen var såre simpel: Opret et TJPEG objekt og lig billedet over i objektet, hvorefter man bare bruger canvas->draw funktionen.

/out

Ok
Simpelt er godt

t