Hej Jørgen Wargamer,
Jeg har lige taget et lille kig opaa dine screenshots. Det ser ellers ret fedt ud! Jeg arbejder desvaerre ikke saa meget med 2D grafik motor men haeldere derimod mere mod 3D! Jeg glaeder mig til at se (forhaabenligt) flere screenshots i fremtiden.
Held og Lykke herfra!
tak for interesseen
det er nogen fordele for mig ved 2d.
1. jeg kan godt lide pre-rendered grafik (og har folk der kan lave det i min vennekreds). Mine venner kan også lide det ... 3d betyder somregelt færre enheder og færre samtidige skud i enginen som tilmed har lavere rækkevidde (3d skud suger mere energi 3d kortet desto længere der er imellem start og kollission på en vector(?), såvidt jeg husker, er ikke 3d ekspert.)
2. du kan få flere (forskellige) enheder med (prerendered) detaljer på skærmen på en gang.
3. det er mere realistisk at nå målet fordi der er mindre fuckup med den grafiske del (iso 3d tager lidt tid, men når det spilelr spiller det ..)
4. 3d grafik er for shooter folk, strategi folk går somregelt ikke så meget op i zoom og lign. hvis du endelige begynder på le-grand-engine skal du have hæftigt level of detail implementeret for at kunen få en rimelig performance - så det man spare først komme i brug senere. Jeg kender opengl/3d, men venter til senere versioner af min engine
.. v1. er alpha brugbar og v2 er brugbar .. det er rigeligt til at arbejde med det næste års tid - så opengl og lign er skudt ud i fremtiden, har lavet en lille tileengine ting engang, men tænder ikker så meget på det. er til prerendered grafik
Scripted animations kan være lige så fede som particle engines og er voldsomt nemmere at have med at gører .. "keep it simple" er en god regelt ..
anyways, summa sumarum, man skuffer kun sin egne forventninger,sååå .. hvis motivationen holder så kommer der måske noget ud af det
måske ikke. enginen skal være 200% hurtigere end den er nu, for den kan bruges, men ideerne er der(hvilke struktuer, algorithmer osv), men ting tager tid, så en ting ad gangen
.. sidder og roder med dirty rectangles blitting lige nu, hvis det siger noget .. en af optimerings ideerne.
jeg er die-hard realist hvad tid angår, så det skal nok gå. (skiftede fra c++ til delphi af samme grund - et fornuftigt valg indtil videre) .
indtil then ... hygge