fejl finding af kode

Tags:    php

Hej jeg kan simpelhen ikke se hvorfor den her kode ikke virker, det er til et sms system som skal modtage en sms, det virker fint hvis jeg tager alle de if sætninger væk men når de er på virker det ikke, så håber der er en som gider kigge det igennem da jeg ikke kan se nogen fejl

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvordan oplever du at det ikke virker? Får du en fejl, eller sker der ikke det du ønsker?

Det ser ud til at du har en syntaxfejl i alle dine UPDATE SQLer. Du har et ) for meget. Du skriver
mysql_query("UPDATE sms_modtag SET aktiv = 'nej')")
men der burde stå
mysql_query("UPDATE sms_modtag SET aktiv = 'nej'")

okay tak, det har jeg rettet nu.

men når jeg sender en sms ind med teksten afmeldjokes så opretter den en ny kolonne i min tabel og det skal den ikke, den skal opdatere min kolonne aktiv til nej

Undskyld, men hvem skal den afmelde?

mysql_query("UPDATE sms_modtag SET aktiv = 'nej')") or die(mysql_error());

Der sætter den alle i din tabel til ikke at være aktiv.

ahh, ja har du ret i morten, har nu det her

Ville det virke tror i ?

Skal din SQL i linie 12 ikke også udvides med en WHERE? Lige nu tjekker den bare at der er en række.

kan ikke lige se hvad jeg sku lave en WHERE om, kan du? skal det være

Fold kodeboks ind/udKode 

eller?

tak på forhånd

nu har jeg lavet det her

men den opdatere ikke min kolonne, og jeg mangler at tjekke om brugerens aktiv = nej for hvis den er det og brugeren gerne vil have smser igen fra den kategori han har været tilmeldt i så skal kolonnen "tilmeldt_for" sættes til ja og "tilmeldt_en_uge" sættes til ja ellers kunne brugeren har afmelde sig når der er gået en uge og så tilmelde sig igen.

t