Hej,
Jeg har lavet et system som ripper vores webskema fra vores skole men det giver mig jo deres html og det har jeg ikke lige lyst til at proppe ind i database eller nye filer og style på, jeg vil bare gerne have den rå data altså Tid,fag,lokale,lære
Men jeg har en del bøvl med regualar expressions og php xpath, jeg ved ikke hvilken en der bør bruges. og hvordan jeg kæder dataerne sammen.
Altså jeg har følgende output fra den fremmede side:
- <table cellpadding='0' cellspacing='0' class='Apppointment_Skema' height='45px'>
- <tr>
- <td class='Apppointment_Skema_Color'></td>
- <td align='center' class='Apppointment_Skema_Time'><div style="vertical-align:top;">09:05</div>-<br><div style="vertical-align:bottom;">09:50</div></td>
- <td class='Apppointment_Skema_Text'><b>Tek. hist. C</b><br>(IT-redigeringsr sk469)<br>Underviser: Tina Svane Jakobsen</td>
- </td>
- </tr>
- </table>
- <table cellpadding='0' cellspacing='0' class='Apppointment_Space' height='5px'>
- <tr>
- <td></td>
- </tr>
- </table>
- <table cellpadding='0' cellspacing='0' class='Apppointment_Skema' height='45px'>
- <tr>
- <td class='Apppointment_Skema_Color'></td>
- <td align='center' class='Apppointment_Skema_Time'><div style="vertical-align:top;">09:55</div>-<br><div style="vertical-align:bottom;">10:40</div></td>
- <td class='Apppointment_Skema_Text'><b>Kom. /it A</b><br>(IT-redigeringsr sk469)<br>Underviser: Carsten Schmidt</td>
- </td>
- </tr>
- </table>
Og jeg skal have lavet således at jeg "ripper" tiderne,<b>faget</b>,(lokale),og underviser.
Men så er det jeg godt kan finde f.eks. selv faget med følgende
preg_match_all("<b>(.*?)<\/b>",$KodeBlokFraTidligere,$array);
Men så får jeg kun faget og hverkern tiderne lokal eller lære med i samme array .
Så er der nogle forslag til således jeg kan få tiden, faget, lokale og læren med i samme array så det kan stoppes i en database og vises
?
Mvh
Buch