webhotel konflikt

Tags:    programmering

hej folkens.

Jeg er igang med at hjælpe en med at lave en hjemmeside.
Han havde et webhotel hos web10, men jeg bad ham finde et andet da de køre safemode=on på alle filer.
Så købte han et webhotel hos one.com med samme domænenavn.
Dernæst sender han mig et kodebrev hvor ftp server password står som "skjult af sikkerhedsmæssige årsager".

Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer på den server, og kan den overhovedet bruges når der allerede ligger en side på web10's webhotel under samme domæne?

Mvh Mikael

Han har nok fået password i en anden sammenhæng. Spørg ham.

Domænet er tilknyttet det webhotel, som det er registreret til ifølge dk-hostmaster.dk. På denne side kan domænets ejer også ændre valget af webhotel ved at ændre indstillingerne for navneservere efter det nye webhotels anvisninger.

One.com og i øvrigt alle andre webhoteller har safemode=on, så hvis du ville af med den, er du ikke kommet et skridt videre. Et webhotel med safemode=off ville være absurd, da alle kunder derved havde adgang til alle andre kunders filer og data. Hvorfor vil du af med safemode=on? Det begrænser dig jo stort set ikke i hvad du kan lave.

Hvis du vil have safemode=off, skal du bruge en dedikeret server. Her er den billigste løsning nok en VPS, som kan fås helt ned til omkring 10 gange dyrere end et webhotel.

Det er dumt at bygge hjemmesider der kræver safemode off (det er meget få problemstillinger hvor safemode er et problem). Det eneste sted jeg kender hvor de har det er hos gigahost.dk. Ellers må du vente til PHP6 hvor safemode fjernes, men der går nok pænt lang tid før det kommer.

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2009 11:28 af Bruger #3275
Du finder ikke et sted uden safemode der har styr på sikkerheden. Servage og Gigahost er stortset de eneste med den service, og begge to har længe haft meget dårlig omtale på sikkerhedsfronten.

Men siden du ved så meget om webhoteller, hvorfor bruger han så ikke det samme som dig?

Dernæst sender han mig et kodebrev hvor ftp server password står som "skjult af sikkerhedsmæssige årsager".

Ja, uha, det er vel nok forfærdeligt at one.com tager sine brugeres sikkerhed seriøst? Det skal man ikke finde sig i som kunde....

t