Hvad jeg ikke begriber er hvorfor Datalogi i det heletaget er at finde på menu kortet på gymnasier.... Datalogi er jo, hvis man tager Datalogi som helhed og dybtegående seriøst, ikke noget som man lige kan ta' på et års tilvalg. >-<
Jeg har selv læst Datalogi, og når jeg kikker tilbage på min egen gymnasie tid, så er jeg altså ikke imponeret, snare tvært imod.
Datalogi er tungt, tørt og kedeligt for dem der altså ikke lige er minded på at skulle side med og lære at holde styr på pludselig to former for tal akrobatik.(alm. matematik, datalogi red.)
Jeg synes bestemt ikke at man skal terminere Datalogi, snare tvært imod, men flytte Datalogi fra gymnasierne og til Universiteterne/De Tekniske Skoler hvor man i forvejen har desideret afslutende uddannelser.
Jeg må sige at jeg ikke betragter Datalogi som hverken værende et folke-skole fag eller gymnasie fag, hvor man lære om bioinformatik, computergrafik, algoritmik, Programming, osv. Det er, i min verden, ikke "grund viden", men advanceret/udvidet lære om hvordan man anvender en computer.
Indlæg senest redigeret d. 13.09.2009 04:25 af Bruger #11375