find tlf nr

Tags:    php

Hej jeg har et spørgsmål om hvordan jeg kan finde ud af hvor mange gange en persons tlf nummer ligger i databasen, har ingen idé :P

tak på forhånd

Hej jeg har et spørgsmål om hvordan jeg kan finde ud af hvor mange gange en persons tlf nummer ligger i databasen, har ingen idé :P

tak på forhånd

select count(*) from mytable where tlfnr='12345678'

men jeg ved ikke hvor mange gange personen er tilmeldt (højst 5) og jeg ved ikke hvad for et tlf nummer han er tilmeldt sig med, hvordan tjekker jeg det?

Medmindre der er noget unikt ved hver person, er det jo svært at tjekke. Et navn er jo ikke særlig unikt da der er flere der kan have det samme navn. Du kan tælle hvor mange gange et telefonnummer er der eller hvor mange gange en email adresse er der. Eller gemme den IP hvorfra de signer up og tjekke hvor mange den er der (den metode er nok ikke 100% , da en IP kan skifte eller de kan tilmelde sig et andet sted fra).

Du kan sige noget i stil med

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Så får du en liste med numre og hvor mange gange de optræder i tabellen.

når jeg prøvet det udskriver den

Resource id #3

min fil ser sådan her ud

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

hvad betyder det den udskriver?, jeg har kun oprettet 2 telefon nummre i min tabel

Du henter heller ikke resultaterne.

okay tak :),

Tror i det her vil virke med at den gemmer det i en variablen hvor jeg så kan include filen med variablen og så udskrive variablerne i mit script som sender en SMS afsted?.

jeg får en fejl med det her

$hent_tlf = mysql_query("SELECT count(fra), fra FROM sms_modtag GROUP BY fra");

Parse error: syntax error, unexpected T_WHILE

Det bare mærkeligt fordi det virker fint det script jonas(decko) lavede men lige så snart jeg sætter mine if sætninger ind så får jeg den fejl :S

t