Checkbox og php - Visning af ny linje ved onclick

Tags:    php

Hej..:)

Jeg vil gerne have at når jeg sætter flueben i en checkbox, så kommer der en linje frem under den checkede checkbox. Hvor man med php kan hante noget fra en database.
Problemet er at på en ny linje frem hvor i php-scriptet kan kører

Håber nogen kan hjælpe :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal bruge javascript til det.

Javascriptet
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML koden
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du krydser boxen af vises teksten i <div> elementet som har samme id som der står i javascript-funktionen "showhide()"

Du kan også bruge <span> i stedet for <div>

Tror det kan ordnes med noget if (tror jeg) er ikke kode ekspert ;)

Men en get hvorefter du laver et if med koden

Har jeg prøvet, det er fordi den skal vises i det man vipper af i checkbox feltet ikke når der opdateres.

men tak for forslaget:)

Tak for svaret Daniel, det kom til at virke :)

Har du en ide til hvad jeg skal gøre hvis jeg skal trække data ud fra en MySQL-db som oplyser om checkboxen er tjekket af??

altså jeg har lavet en checkbox, når der sættes flueben i den så kommer der endnu en checkbox frem(det virker), der vil jeg så gerne have at via data'et fra databasen skal der være angivet et flueben i checkboxene hvis data'et fra db'en = "checked"
og hvis der er flueben i begge skal begge checkboxe vises med flueben.

håber du kan hjælpe og tak..

Jeg ved ikke hvordan du har det med at arbejde med databaser. Men du skal have en tabel hvor der angives om en checkbox er tjekket af. f.eks. 1 for tjekket og 0 for ikke tjekket.

Nu er det "bare" at lave if else sætninger for at få vist en tjekket eller ikketjekket checkbox.
Fold kodeboks ind/udKode 

Bare spørg hvis der er noget andet

Okay, det prøver jeg.. Tak skal du have.. :)

Fint nok.

Jeg er glad for at jeg har kunne hjælpe

t