Nogen 'Curl' Guru(er) derude :P?

Tags:    php

Hej,

Jeg er for nyligt kommet op med en ide til min klasse da jeg vil lave et skema. Vi får i forvejen udleveret skemaer og der har jeg så lavet et systsem hvor jeg nemt kan taste dem ind, men det manuelt og kun for min klasse. Men nu har skolen så fået et webskema, med alle klasser og informationer osv.

Men jeg havde nu tænkt mig at lave et anderledes system fordi deres er ret "statisk" så at sige og er generalt ikke særlig pænt heller.

Men sagen er så at det her skema kræver man logger ind via en http eller ww authentication, i forbindelse med det fandt jeg noget der heddder curl som åbenbart kan bruges til en masse fine sager :D

Der er en masse tutorials på nettet der omhandler nettop dette men de viser kun hvordan man "forbinder" til en anden server ikke hvordan jeg f.eks. kan tage kilde teksten fra den anden hjemmeside eller noget i den stil.

Så jeg håbede lidt der var nogen her der kunne evt. lave en artikkel omkring emnet eller skrive lidt mere beskrivende om det emne eftersom jeg synes der ikke er specielt grunding informationer på nettet om det.

Mvh
Buch

Indlæg senest redigeret d. 08.09.2009 23:22 af Bruger #13723
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg søger også lidt omkring det da jeg er igang med at lave et SMS system :)

Uh jeg er ikke den eneste :D

Kan dele det jeg har men det er uden auth.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men dette er meget basalt og kun til siden uden authentication. :(

Mvh
Buch

Der er sådan set ikke så meget mere til det end det du har der. Jeg bruger selv curl i et script jeg har kørende, og til auth delen bruger jeg der:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hephey tak for det! Lidt ligsom med en ftp forbindelse :D

Mange tak!

t