Send mail med PHP fremfor mailto link

Tags:    php

Hejsa

Jeg har en firewall som har et parent filter i sig, når den blokerer viser den en forbudt side.
Nu har knægten et par gange stødt på nogle sider der har haft en forkert kategori, eller som vi gerne til tillade ham adgang til, og derfor har han skulle skrive URL'en i hånden, så jeg kan tillade den, og det er lidt svært ind i mellem.

Derfor lavede jeg et link på den side der redirectes til, som har et mailto link med alle de nødvendige informationer, men jeg vil egentligt gerne have at siden blot sender en mail, fremfor åbner ens mailprogram for at sende.

Den kode jeg har lige nu ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg laver en knap, som sender mailen, det er sikkert mig der roder rundt i det. Jeg går ud fra at det er en form submit jeg skal lave, og kommandoen er

Fold kodeboks ind/udKode 

Så er det jeg støder på min manglende erfaring.
1) Hvordan får jeg hevet brugernavnet ind i 'from' linien.
2) Hvordan får jeg lavet således at php bliver udført når man klikker på billedet.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Cencur er ikke vejen men derimod dialog ;)
Før eller senere lærer han at bruge en proxy server :D

Det kan du tro at der er (dialog altså), men ind i mellem havner han på sites med spyware inficeringer osv. og dem bliver hans maskine så beskyttet imod.

Når ja den side af sagen tænkte jeg så ikke på :D
Men altså der ville en ting som smoothwall eller et eller andet form for filtreringssystem vel holde bedre ? Fx er der jo den der google beskyttelses ting i firefox (ved ikke om den er i andre browsere:S)

Ryddede lige op i din kode og ændrede i den.

Ved dog ikke om den virker da jeg ikke har en php server til og teste det på. Det er desuden rigtig lang tid siden jeg har kodet php :P

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

mail() funktionen i en form med en submit knap og en if-sætning

Det kan du tro at der er (dialog altså), men ind i mellem havner han på sites med spyware inficeringer osv. og dem bliver hans maskine så beskyttet imod.

mail() funktionen i en form med en submit knap og en if-sætning

Ja, det er jo det jeg vil, men jeg kan ikke få løst det sidste, så langt er jeg kommet med siden (den bliver kaldt med to argumenter fra SquidGuard url og group:

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemer tilbage:
$url og $group ikke bliver indsat i mailen, men de bliver vist på siden.
Den aktuelle bruger bliver ikke vist (han er sat som USERNAME i windows environment).
Det ser ud til at jeg modtager flere mails pr. klik.

Hov, det ser faktisk ud til at jeg modtager en mail så snart der er blokeret for en side...
Og efterfølgende hvis jeg klikker på billedet modtager jeg en til.
Jeg har ændret afsender adressen fra et brugernavn til en IP adresse, for det kan jeg hente ud vha. PHP.

Indlæg senest redigeret d. 08.09.2009 18:42 af Bruger #15283

Når ja den side af sagen tænkte jeg så ikke på :D
Men altså der ville en ting som smoothwall eller et eller andet form for filtreringssystem vel holde bedre ? Fx er der jo den der google beskyttelses ting i firefox (ved ikke om den er i andre browsere:S)

Der er mange lag her. Bullguard på maskinen, Firefox browser med safesearch, og Squidguard, men vi har også været forskånet for alt det grimme i lang tid nu, efter det er indført.

Det lyder stærkt... Personligt har jeg det fint med Avast Personal... Det har taget ting på et tidspunkt som Norton først tog flere dage efter :D

Ok, som jeg forstår tanken i scriptet, så første gang når siden bliver loadet, er message sat til hvorfor siden er blokeret.
Når isset($_POST["submit"]) så bliver opfyldt, bliver message ændret, og siden bliver opdateret.

jeg har lige testet, og den sender ikke nogen mail ihvertfald.

Når den loader siden viser den

"Du har forsøgt at besøge siden http://www.test.dk/
Siden er blokeret i gruppen blk_blacklists_test"

Hvilket jo er rigtigt nok.

Når man klikker på formen, viser den

Du har forsøgt at besøge siden http://www.test.dk/blocked.php?submit.x=46
Siden er blokeret i gruppen blk_blacklists_test

Men den skulle vel have vist 'beskeden er sendt'? og den sender ikke nogen mail.

t