hvorfor sætter den ikke sessions?

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem ligger i at den ikke vil sætte sessions, hvad kan jeg har lavet forkert?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har erfaringer med at bare et mellemrum eller linje oven over session_start(); i dokumentet kan resulterer i at den ikke sætter sessionen. Du ved sessionen skal jo være det første.

Prøv at rykke session_start(); helt op på første linje og sørg for at der intet er før koden. Ikke engang et linjeskift!

else

if($kode != $vis['kodeord'])

Her mangler jeg ingen { før, da det er en else if :)

Ok, men det fremgik ikke af den kode du postede, da det stod på hver sin linje, så hvis det også står sådan i den kode du, bruge virker det ikke da jeg er ret overbevist om at

else if (----)

skal stå på samme linje.

Men jge vil tjekke som sagt om der står noge i vairbale evt. sætte
<pre>
echo "test a"
</pre>
ind lige efter første {

og

<pre>
echo "test b"
</pre>
ind lige efter anden {

osv. for at se hvor langt den når.

I den kode ud har postede mangler du en { lige efter else før if($kode != $vis['kodeord'])

Hvis det ikke hjælper ville jeg lige efter du har sat session fjerne meta refres miderlertidig for udskirive variablene $email + $kode midlertidig for at se om der er noget i dem.

else

if($kode != $vis['kodeord'])

Her mangler jeg ingen { før, da det er en else if :)

@sharf, ja det har jeg også oplevet, det var dog ikke problemet her.

@thomas

Det har ingen betydning om else if står sammen eller det ikke gør, det har jeg ihvertfald ikke oplevet, men jeg fandt mit problem. Den fil jeg testede på, havde jeg glemt at sætte session_start(); i toppen, men i stedet under include 'config.php', så mit login fejler heldigvis intet.

Ellers tak for hjælpen :)

t