meget simpel UDP eller TCP server

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey, nu har jeg siddet og kigget på roberts artikler, men mit program crasher hver gang...

Så jeg tænkte om i kendte en meget simpel måde at lave en udp eller tcp server og client?

20 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Spørgsmålet er lidt vagt. Hvad er det helt præcist du vil have?
Du kunne kikke på P2P-Chat: http://damb.dk/inet.php
Det er UDP, det gør at to computere kan snakke sammen.

Og hvorfor crasher dit program? Hvordan ser det ud?

mit program er en 100% kopi af roberts udp, og jeg vil gerne have at det skal være i en konsol ;)

Pak det hele sammen og send det til mig, så skal jeg kikke på det, en gang i løbet af weekenden.

Hvad skal dit program kunne?

Hvordan skal jeg sende det? på mail eller?

Og den skal kunne lukke windows når den modtager en stykke kode.

Jeg har modtaget mailen, jeg kikker på det

super ;)

glæder mig til at hører fra dig,
når jeg i øvrigt jeg kører vista home premium 32 bit, bare lige til en oplysning.

Du kan prøve med nedenstående program:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er den samme kode til begge ender. Fra den ende der skal lukkes ned skal der ikke være nogen argumenter. Fra den ende hvorfra du vil lukke ned, skal du angive ip-adressen på den PC der skal slukkes som argument til programmet.

Tak for svaret, det ser spændende ud og den compiler uden problemer og det crasher heller ikke med det samme.

Hvordan snakker jeg med programmet?

Jeg prøvede nemlig at bruge dit p2p program og så connecte til mig selv altså på 127.0.0.1
Men hvis jeg går det så enten modtager den ikke eller også crasher det, men det kunne jo være at de ikke passer samme.

Indlæg senest redigeret d. 08.09.2009 12:46 af Bruger #10613
Vi tager den lige én gang mere, og langsomt:

Du starter programmet på den maskine der skal slukkes. Her starter du programmet helt uden argumenter.

Derpå starter du programmet på en anden maskine, dette skal have ip-adressen på den første maskine som argument.

Og så skulle det gerne spille.

Både dette program og P2P-Chat bruger det samme port nummer til både at modtage og sende, derfor kan du ikke køre begge udgaver af programmet på samme maskine.

Hvordan lægger jeg flere funktioner ind?
Som fx. genstart eller åbne notepad.

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2009 19:47 af Bruger #10613
<< < 12 > >>
t