Jo, Per-Sikker, det gør de faktisk -- og, må jeg tilføje, til megen stor ulempe for ikke mindst for brugerne.
Problemet er ikke så meget det faktum at EU kikker tingene efter i kortene for at sikkre at køb osv. overholder loven, men det imod at lobyismen i EU er ENORM - faktisk stører end den er det i USA, og det siger absolut ikke lidt.
Der har været sager i EU omkring mængen af sukker i henholdsvis syltetøj og marmelade, formen på agurker, feta ost, melamin(plastic) i foder til dyr; kør, grisse, hunde og katte -mad, osv. osv. hvor EU har blandet sig. Listen et næsten endeløs lang, fylt med punkter hvor EU faktisk ikke har gjort noget bedre, snare tvært imod. Det er derfor at jeg mange gange HAGLER ned når EU er på dags ordenen, fordi det udentvivl det politiske forum hvor det foregår mest "svindel".
At EU har givet nogle store bøder til firmaer som Intel, Microsoft, IBM, forskellige medicinal firmaer og andre firmaer er sådan set ikke overaskende på nogen måde. Men læg også mærke til at EU samtidig blander sig i sager som de faktisk ikke burde -- og dette på krav og henvendelser fra erhvervslivet, som meget sansyndlig har en kæmpe interresse i at EU blander sig, ok ikke direkte forbruger klager.
Så jo, det har du faktisk fuldkommen ret i, alt.
Du skulle læse om den telekommunikations pakke som EU forsøgte vedtaget i foråret... Jeg tror at du vil finde det ret så interresandt... jeg skal garantere dig for at Hr. og Fru. sovs de kender slet ikke til de reguleringer og restriktioner som EU har stemte om til gennemførsel.
Bla. et filter på hvad du må læse på internettet, hvilke sider du må besøge, osv. - og du ville ikke kunne fravælge det filter...
Igen, en meget effektiv måde hvorpå f.eks musik og film industrien kan betale teleselskaberne for at søge for at websites som ThePirateBay ikke vil kunne få besøgende.
Indlæg senest redigeret d. 05.09.2009 07:59 af Bruger #11375