Ajax - is not defined

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hej. Jeg får en fejl der siger request is not defined i min fejl-konsol.

Her er mine koder:

Index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

event.js
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

//Kentora

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok, det giver jo en helt anden situation.

Jeg går ud fra at url'en er http://got2dance.dk/ny/kalender.php

Når jeg fører musen over en af de farvede felter, får jeg "overlib is not defined", og når jeg fører musen væk får jeg "nd is not defined". Er det disse fejl du refererer til? Hvor mener du disse to funktioner burde være defineret? Jeg får ingen "request is not defined".

PS: Du har to gange header og footer på din HTML. Det dur ikke. Fjern dem fra den inkluderede fil.

Det er sikkert fordi du ikke for indlæst din js fil korrekt.

Hvordan kan vi lære folk at de skal lade være med at poste kildekode i forummet, når det handler om HTML, CSS og JavaScript, og i stedet uploade siden og poste et link i forummet?

www.got2dance.dk/ny/kalender/index.php
www.got2dance.dk/ny/kalender/event.js

Ja, du prøver at indlæse følgende side, hvilket jo ikke giver så meget menig:

http://www.got2dance.dk/ny/kalender/kalender/event.js

Du skal nok ændre fra
<script type="text/javascript" src="kalender/event.js"></script>
til
<script type="text/javascript" src="event.js"></script>

nej. Det virker heller ikke. Jeg tilføjede kalender til src, i håb om at det hjalp, da jeg kalder index fra en fil kaldet kalender.php i mappen ny. Så tager den udgangspunkt i mappen ny?

han mangler vel forment lige at includer overLIB biblioteket, jeg synes tilgengæld det meget mere intresant at FF slet ikke skriver onmouse eventsne i kilde satme svært at finde fejl når kildekoden ikke vises korrekt.

Det med overlib og nd er med vilje. Har ikke taget mig sammen til at fjerne det, og der var en fejl i Js'en. Det er væk nu.

For 2 sekunder fik jeg heller ingen fejl, eller output... men nu får jeg fejl igen. :/

Har fjernet ekstra header og footer.

Nogen der har en ide til hvordan man kan skrive ind i det, så man kan se hvornår det går galt?

Forresten kan jeg godt se onclick events i kildekode, selvom jeg kører FF, så ved ikke om det er en gammel version du kører med?

Du har stadigvæk to headers. Til gengæld har du fået helt fjernet event.js fra kildekoden, og uden den virker det jo ikke.

Kan simpelthen ikke forstå hvor det første kommer fra?

Jeg har ingen header i nogle af de filer det bliver include...

Jeg har fået event.js ind igen, og det virker stadig ikke...

<< < 12 > >>
t