Position erstatning?

Tags:    html css

Hejsa.

Jeg har sådan en knap på min side. Jeg har brugt..
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Men det ser ud helt fint ud på min skærm. Men lige så snart en af mine venner åbner det på deres computer, så sidder den knap et HELT andet sted. Også når jeg selv minimere min browser, eller gør den mindre, så sidder knappen helt forkert.

Hvordan kan jeg ordne dette her? Hvis I vil og jeg må, kan jeg smide et link til siden, så kan I selv se hvad jeg mener. Men jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal ordne det her. Har prøvet at Google dét, men fandt intet som jeg kunne bruge. Eventuelt fordi jeg ikke helt præcist ved hvad jeg skal søge efter.

Mange hilsner,
- Magnus.

Du kan kun lave absolute indenfor et bestemt område hvis du først laver en fx DIV med position:relative.

Hvis du bare indsætter den sådan der, så laver den abs.pos efter skærmens bredde.

så hvis du indboxer din knap i en div der fx hedder : position:relative og så width 30px, height 30px, kan du lave abs. pos: top 2, eller left 2px, eller hvad der passer til det.

Du kan kun lave absolute indenfor et bestemt område hvis du først laver en fx DIV med position:relative.

Hvis du bare indsætter den sådan der, så laver den abs.pos efter skærmens bredde.

så hvis du indboxer din knap i en div der fx hedder : position:relative og så width 30px, height 30px, kan du lave abs. pos: top 2, eller left 2px, eller hvad der passer til det.

Aha. Den knap skal allerede været i en div/h1.

Så kan jeg på nogen måde definere den?

Dette er min .css fil. Det er a.button5 jeg snakker om, faktisk også med alle de andre. Men jeg bruge specielt lige den.

Jeg har sådan en box.

Du kan se den her..
Fold kodeboks ind/udKode 
Bare side ét har den knap, den kommer ikke op det rigtige sted. Og vil helst have det sådan, at jeg bare kan ud skrive det på én linje.(tænker på noget class). Men jeg kan da lige prøve det der med div's. Jeg vil gerne have knappen nede i højre højrne.

Ps. hvad er "abs.pos"?

EDIT:

Jeg har prøvet med følgende css:

Og så det her HTML.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2009 16:33 af Bruger #15047
bump :(

Her jeg har lavet lidt om i din kode, men det skulle give dig en ide om hvad der skal til.
Fold kodeboks ind/udKode 

og CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Okay. Det hjalp så på knappen. Men nu er alt det andet helt væk. Det er overhovedet ikke til at arbejde med nu. Dog ligger det inden for billedet, men alt anden er andre steder og de kan ikke komme op de bestemte steder. Eventuelt, fordi der er noget andet i vejen. Skal jeg prøve og sende eller poste min filer. Så kan I selv se det hele. Fordi jeg er sygt forvirreret.

Og jeg har jo lavet den der <h1></h1> der til at skrive alle mine informationer i. Sådan at det er nemmere for mig at styre. Som er selve den sorte box.

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2009 22:42 af Bruger #15047
ok jeg fjernede den h1 fordi du havde brugt den som en DIV.
Du mangler nogen wrappers og contentwrappers. prøv at se her fx.

http://www.communitymx.com/content/article.cfm?cid=A8BBA

Den "wrapper" vil den erstatte min h1?

Jamen din H1 er ikke super god som wrapper. Du skal kun bruge din H1 som overskriften til din side.
Men ja det vil den. wrapper er en box som 'holder' dit indhold på siden.

Okay. Det lyder til at være okay.

Jeg har omdefineret min h1 til at indeholde indholdet på min side :)

t