På min hjemmeside har jeg lavet nogle tabeller, som ser fine nok ud i Firefox og Safari:
http://www.musictheory.de/tabel1.pngI Internet Explorer ser tabellerne derimod ikke ud som de skal:
http://www.musictheory.de/tabel2.pngTabellerne er rykket 5-10 pixels til højre, og mellemrummet mellem tabellerne (top-bund - de farvede kasser) er dobbelt så stort som i Firefox.
Koden ser sådan ud:
#####TABEL 1 (blå)#####
<table border="0" cellspacing="10" cellpadding="5" width="100%" style="border-collapse:collapse;valign:left;"><tr>
<td align="left" valign="top" style="background: #99CCFF">
<h2 style="color: #036; margin: 0">Elev</h2>
<table border="0" cellspacing="5" cellpadding="5">
<tr><td valign="top" style="margin: 0;line-height:1.5em;">
<a href=""><font color="#000033">Kan jeg få hjælp til min musikopgave?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Hvordan laver jeg en musikanalyse?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Hvordan laver jeg et musikarrangement?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Kan jeg få svar på et musikteoretisk spørgsmål?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Må jeg bruge en artikel i min musikopgave?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Kan jeg få hjælp til min eksamen?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Hvordan foregår min eksamen?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">SRP i musik - hvilket emne skal jeg vælge?</font></a><br />
</td>
</tr>
</table>
</td></tr>
</table><br />
#####TABEL 2 (grøn)#####
<table border="0" cellspacing="10" cellpadding="5" width="100%" style="border-collapse:collapse;"><tr>
<td align="left" valign="top" style="background: #9F9">
<h2 style="color: #036; margin: 0">Underviser</h2>
<tr>
<td valign="top" style="margin: 0;line-height:1.5em;">
<a href=""><font color="#000033">Må jeg bruge en artikel i undervisningen?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Kan du garantere for rigtigheden af sidens indhold?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Hvordan bør mine elever forholde sig til siden?</font></a><br />
<a href=""><font color="#000033">Findes der andre nyttige musikteoretiske sider?</font></a><br />
</td>
</tr>
</table>
</td></tr>
</table><br />
#####TABEL 3 (rød)#####
<table border="0" cellspacing="10" cellpadding="5" width="100%" style="border-collapse:collapse;"><tr>
<td align="left" valign="top" style="background: #ff9999">
<h2 style="color: #036; margin: 0">Udøvende musiker</h2>
<tr>
<a href=""><font color="#000033">Hvor finder jeg balle-parløren?</font></a><br />
</td>
</tr>
</table>
</td></tr>
</table><br />
#####TABEL 4 (gul)#####
<td align="left" valign="top" style="background: #ffff66">
<h2 style="color: #036; margin: 0">FAQ</h2>
<tr>
Har du problemer med siden, spørgsmål om debatforumet eller andre tekniske spørgsmål? <a href="http://www.musikipedia.dk/faq"><font color="#000033"><u>Læs FAQen her.</u></font></a><br />
</td>
</tr>
</table>
</td></tr>
</table>
Hvordan får jeg tabellerne til at se ordentlige ud i IE?
Siden er lavet i Joomla (cms system), og jeg kan derfor ikke umiddelbart redigere i css filen. Jeg er derfor på jagt efter en løsning, der kan noteres som html (?) i selve kildekoden til tabellerne.
Siden er W3C valideret.
Indlæg senest redigeret d. 30.08.2009 18:13 af Bruger #14061