Hjælp - Hjemmeside på egen server!

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej alle sammen!
Er rigtig meget ny til det her.. Men vil gerne prøve at få det her til at virke.

Sidder med en lille mini-pc med 1gb ram, HD på 80 gb og 1.6GHZ hvis jeg husker rigtigt.

Har fået Windows Server 2003 Enterprise lagt op på den, fordi jeg gerne vil have hjemmeside, på min egen server, istedet for one.com eller sådan noget..

Forstår bare ikke særlig meget af det..

jeg skal kunne køre ASP.NET i første omgang med noget database.. Så må jeg lege med at få noget PHP op senere hen....

Er der en guide eller noget, online som nærmest tager en igennem det hele fra start til slut..

Har prøvet næsten alt.. Aner ikke hvad jeg skal..

På forhånd tak!

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil nok ikke anbefale dig at tillade adgang til din server fra nettet, når du nu ved så lidt om opsætning og administration. Du udsætter bare serveren for fare..

Første link får jeg en fejl når prøver at køre denne: regsvr32 %windir%\Microsoft.NET\Framework\vxxxxxx\aspnet_isapi.dll

og der står heller ikke rigtigt noget om hvordan jeg samtidig får en ftp server og hvordan den kommer online :)

andet link var ubrugeligt..

Tjekker lige 3. link.. skriver tilbage om hvordan det går.. :-)

Brug FileZilla server til FTP serveren (google er din ven;)) og så skal du have en statisk IP som du kan sende din trafik ind på :P

Henrik - Bruger dynamis, men med No-IP, og så client..
Hvilket vil sige at ahnfeldt.sytes.net eller hvad den nu hedder hele tiden bliver opdateret til den ip min server nu lige bruge, ved hjælp af deres client.. Meget smart :):)

Nice :P

Men FileZilla ville være nice .... Bruger den selv her :P

Okay.. Troede man satta den op inde i selve serveren, og ikke bare et program?
FileZilla er da bare et program til at logge på en FTP server, aight'?

Du tænker på FileZilla CLIENT

FileZilla SERVER er en fuldt fungerende FTP SERVER

Jeg blev også lidt overrasket med min første server... Ved mindre du bare har sat XAMP eller lignende op så følger der normalt IKKE en FTP server med...

Så google lige download FileZilla Server..
Det er rigtigt godt og let at sætte op:P

Hold da op, tusind tak..
Nu skal jeg jo like have fundet ud af hvordan jeg overhovet får den til at blive en "hjemmeside host" hvis du forstår ;-)
Du får halvdelen af mine point når jeg engang lige får svar på resten.. Okay? :D

Det er fair nok :P

Nu er jeg egentlig ikke helt med... Hvad mangler du svar på? (gider ikke læse hele tråden igennem igen :D)

<< < 12 > >>
t