nyt program til at kode PHP i

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej jeg ville høre hvad i ville anbefale at kode PHP i :).

har hørt om

Zend, men ved ikke helt, folk snakker en masse om framework osv. hva det?.

så der cakePHP og CodeIgniter, nogen som har hørt om dem eller prøvet dem og kan sige de er gode?.

tak på forhånd

Så er der os andre der hardcoder alt hvad der ligner kode istedet for at bruge disse såkaldte populære "frameworks".. baaaaah....

Notepad++ ftw dudes

Så er der os andre der hardcoder alt hvad der ligner kode istedet for at bruge disse såkaldte populære "frameworks".. baaaaah....

Notepad++ ftw dudes

Ja, man skal jo helst genopfinde hjulet og kode så usikkert og ineffektivt som man kan...

Mht. til editorer brugte jeg også phpDesigner før i tiden, det er rimelig godt.

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 09:02 af Bruger #3275

Yep, og det er cirka der skellet går mellem folk der kan kode og folk der tror de kan kode, går :)

"Ja, man skal jo helst genopfinde hjulet og kode så usikkert og ineffektivt som man kan...

Mht. til editorer brugte jeg også phpDesigner før i tiden, det er rimelig godt."

LOL... Det er det der er meningen ved at programmere mester, at man finder sine egne fejl og udbreder dem.

ja, dem der gerne vil have det halve arbejde gjort for sig bruger frameworks, som der kan være flere fejl i i forhold til at man selv hardcoder det hele.

Frameworks er hjælpeværktøjer til folk der TROR de kan kode... som Per siger.

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 10:02 af Bruger #7684
Jeg vil anbefale TSW Webcoder, jeg må sige at den er jeg blevet meget glad for ;)

(Det er ikke en reklame Kasper, det er en varm anbefaling ;))

"Ja, man skal jo helst genopfinde hjulet og kode så usikkert og ineffektivt som man kan...

Mht. til editorer brugte jeg også phpDesigner før i tiden, det er rimelig godt."

LOL... Det er det der er meningen ved at programmere mester, at man finder sine egne fejl og udbreder dem.

ja, dem der gerne vil have det halve arbejde gjort for sig bruger frameworks, som der kan være flere fejl i i forhold til at man selv hardcoder det hele.

Skriver du så også dine egne moduler til PHP for at undgå at bruge deres standard library :P? Frameworks er gode fordi du får en masse gratis ting som pæne url'er osv. helt gratis. Desuden er din PHP-kode sikkert også ofte fyldt med HTML-snask hvilket du også undgår ved at bruge et framework. Jeg skrev på et tidspunkt et PHP framework og det har uden tvivl fordoblet min effektivitet når jeg koder fordi jeg kan genbruge så meget af det jeg har lavet og derfor kan koncentrere mig om det egentlige projekt frem alle småtingene.

Nope, frameworks er hjælpeværktøjer til folk der rent faktisk kan kode, og ved hvilke udfordringer der er i at skrive effektiv og sikker kode helt alene.

hvorfor skulle det være mere sikkert, ene mand, at kode alting fra bunden, end at bruge kode som flere hundrede mennesker har samarbejdet om at gøre 100% stabilt og sikkert i løbet af flere år? Hvis man ikke er i stand til at sætte sig ind i den problemstilling, og tage et valg ud fra den, så kan man ikke kode.

Personligt bruger jeg ikke frameworks til alt. Jeg bruger CodeIgniter til projekter hvor jeg skal stå til ansvar overfor en kunde, der forventer at sikkerhed, performance og stabilitet er i top. Jeg koder mine egne frameworks eller helt fra bunden, når der er tale om små hyggeprojekter, hvor jeg bare gerne vil lege lidt med noget kode.

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 11:00 af Bruger #8223
For komme tilbage til den originale poster spørgsmål bruger jeg Aptana som er et eclipse plugin, kan det samme som alle andre IDE, crasher en gang imellem deres intellisense. Det kan en ting som jeg ikke har fundet i andre programmer upload mine filer til specificeret steder på en server, er rigtig rart bare at kunne trykke alt+s også er filen uploadet til nettet.

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 12:17 af Bruger #5620

Nope, frameworks er hjælpeværktøjer til folk der rent faktisk kan kode, og ved hvilke udfordringer der er i at skrive effektiv og sikker kode helt alene.

hvorfor skulle det være mere sikkert, ene mand, at kode alting fra bunden, end at bruge kode som flere hundrede mennesker har samarbejdet om at gøre 100% stabilt og sikkert i løbet af flere år? Hvis man ikke er i stand til at sætte sig ind i den problemstilling, og tage et valg ud fra den, så kan man ikke kode.

Jeg håber at Daniel tager pis på os, for kun amatører laver alt fra bunden...eller tror, at de gør det (de koder jo ikke i maskinkode, vel ?). Proffer får andre til at lave så meget af deres arbejde som muligt :)

Personligt koder jeg sjældent PHP, og når jeg gør er det aldrig til frontend, så jeg kender ikke så meget til cake og codeigniter. Og så bruger jeg Vim editoren med Eclim plugin'et. Eclipses editor og kode miljø sutter for meget i forhold til Vim, men der er nu nogle rare sager i Eclipse, så Eclim er bare helt perfekt for mig.

Jeg bruger NotePad++. Og er skam helt fin :)

<< < 123 > >>
t