"Ja, man skal jo helst genopfinde hjulet og kode så usikkert og ineffektivt som man kan...
Mht. til editorer brugte jeg også phpDesigner før i tiden, det er rimelig godt."
LOL... Det er det der er meningen ved at programmere mester, at man finder sine egne fejl og udbreder dem.
ja, dem der gerne vil have det halve arbejde gjort for sig bruger frameworks, som der kan være flere fejl i i forhold til at man selv hardcoder det hele.
Frameworks er hjælpeværktøjer til folk der TROR de kan kode... som Per siger.
Nope, frameworks er hjælpeværktøjer til folk der rent faktisk kan kode, og ved hvilke udfordringer der er i at skrive effektiv og sikker kode helt alene.
hvorfor skulle det være mere sikkert, ene mand, at kode alting fra bunden, end at bruge kode som flere hundrede mennesker har samarbejdet om at gøre 100% stabilt og sikkert i løbet af flere år? Hvis man ikke er i stand til at sætte sig ind i den problemstilling, og tage et valg ud fra den, så kan man ikke kode.
Personligt bruger jeg ikke frameworks til alt. Jeg bruger CodeIgniter til projekter hvor jeg skal stå til ansvar overfor en kunde, der forventer at sikkerhed, performance og stabilitet er i top. Jeg koder mine egne frameworks eller helt fra bunden, når der er tale om små hyggeprojekter, hvor jeg bare gerne vil lege lidt med noget kode.
Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 11:00 af Bruger #8223