nyt program til at kode PHP i

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej jeg ville høre hvad i ville anbefale at kode PHP i :).

har hørt om

Zend, men ved ikke helt, folk snakker en masse om framework osv. hva det?.

så der cakePHP og CodeIgniter, nogen som har hørt om dem eller prøvet dem og kan sige de er gode?.

tak på forhånd

Det du er ude i der er frameworks som giver dig en masse værktøjer, rent programmeringsmæssigt. Det du leder efter er et IDE. Hertil vil jeg anbefale Eclipse med et PHP plugin.

Zend Studio er nok det jeg vil anbefale. Det kan kræve lidt omjustering ifht. andre IDE'er. Men det kommer man sig hurtigt over.

Zend Studio er et program til at kode i. Det kommer som et plugin til Eclipse, der er et fremragende værktøj til al programmering.

Du kan også kigge på Kasper TSW's softwaresuite, hvor WebPad er min personlige favorit.

Zend Framework, CodeIgniter og CakePHP er PHP frameworks, og har ikke noget med et program at gøre. Det er færdiglavede funktioner som du kan inkludere i dine PHP-sider, så du undgår at skulle lave meget af det samme arbejde hver gang du starter et nyt projekt. Et framework kan kun anbefales, men man skal lige vænne sig til det.

hva er IDE?.

cakePHP og CodeIgniter er jo programmer jeg installere, så er det vel programmer :)? eller hvordan

Eclipse er et program ik? er det Zend som har lavet det?

hva er IDE?.

cakePHP og CodeIgniter er jo programmer jeg installere, så er det vel programmer :)? eller hvordan

IDE står for Integrated Development Environment og er det program, som du skriver din kode i, og som holder styr på dine projekter. Det indeholder en editor (hvor du skriver koden) med auto completion, FTP, versions styring, hjælp til PHP funktioner, søgning i din kode, og meget andet.

Cake og codeigniter er frameworks. Dvs. en samling af funktioner og klasser, som gør din kodning lettere. De er ikke programmer, men kode, som du kan gøre brug af, og som ofte også håndhæver sikkerhed og best practices.

men cake og codeigniter er jo også programmer man installere på sin PC

men cake og codeigniter er jo også programmer man installere på sin PC

Nej. cake og codeigniter gør intet i sig selv. Ligesom lego klodser er ret kedelige. Det er det du gør med dem, der er interessant. Du kan bygge noget nyt med cake og codeigniter (og lego klodser).
PHP i sig selv er også bare en stribe funktioner, som du kan gøre brug af til at bygge noget nyt.

ahh okay :) tusind tak for hjælpen

PHP Designer er et fremragende program til kodning.

hva er IDE?.

Hvor har du fra at man kan installere Cake og CI som programmer på sin computer?

Eclipse bliver lavet af Eclipse Foundation. Zend har lavet et Zend Studio plugin til Eclipse - men der findes mange andre PHP plugins dertil.

<< < 123 > >>
t