Københavnerne får gratis internet i S-toget

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Målrettede annoncer til passagererne skal betale for, at de S-togsrejsende nu får gratis internetadgang. Indtast navn, postnummer, alder og køn og vupti er du gratis på nettet over Wi-Fi.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3546

He he elsker at se de fløje som altid opstår når privatlivets fred diskutteres. :)
Men støtter også Per i hans holdning, selv om det nu er et interessant udspil.

Jeg vil nu mene at dataen raver dem, da den skal bruges for at målrette reklamerne. Og personligt har jeg heller ikke noget imod, at et eller andet firma ved at jeg hedder Simon Friis, er 15 år gammel, bor i Århus og godt kan lide chokolade. Men det er der måske andre der har, og derfor syntes jeg at det er foruroligende, at så meget data skal indsamles.

I det hele taget burde reklame industrien afskaffes. Reklamer tjener ikke noget godt formål, men har til gængdel mange ulemper. Desuden er det en illusion at ting bliver gratis blot fordi at de er finanerede af sponsorer/reklamer. I den sidste ende er det, på den ene eller den anden måde, altid forbrugerende der kommer til at betale for værd enkelt reklame :D

>I det hele taget burde reklame industrien afskaffes. Reklamer tjener ikke noget godt formål, men har til gængdel mange ulemper. Desuden er det en illusion at ting bliver gratis blot fordi at de er finanerede af sponsorer/reklamer.

Hvordan forestiller du dig at fx radio og TV skulle finansieres uden reklamer? Der er to muligheder: Staten betaler, eller 100% brugerbetaling, og eftersom at selv de TV kanaler som man skal betale for at se, også viser reklamer, og STADIG ikke producerer kæmpe overskud, ja så tør jeg slet ikke tænke på hvad det ville koste at se dem uden reklamer. Derudover er det jo en tosset tanke at forestille sig en verden helt uden reklamer - hvad skal alle de firmaer som gerne vil ud til verdenen med deres produkter gøre? Skal vil tilbage til en tid hvor al forretning er lokalt og udelukkende for at få mad på bordet? Jeg ser det sgu ikke rigtigt for mig :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvordan forestiller du dig at fx radio og TV skulle finansieres uden reklamer? Der er to muligheder: Staten betaler, eller 100% brugerbetaling, og eftersom at selv de TV kanaler som man skal betale for at se, også viser reklamer, og STADIG ikke producerer kæmpe overskud, ja så tør jeg slet ikke tænke på hvad det ville koste at se dem uden reklamer.

Jeg forstår godt hvordan du tænker. Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg er det en illusion at reklamer betalder for noget som helst. I sidste ene vil det altid være forbrugerene der kommer til at betale.
Derudover er det jo en tosset tanke at forestille sig en verden helt uden reklamer - hvad skal alle de firmaer som gerne vil ud til verdenen med deres produkter gøre? Skal vil tilbage til en tid hvor al forretning er lokalt og udelukkende for at få mad på bordet? Jeg ser det sgu ikke rigtigt for mig :)

Hvorfor skulle alle butikker være lokale bare fordi at de ikke kan reklamere? Google er et strålende eksempel på at man ikke behøver at reklamere, hvis ens produkt virkelig er pegende værd. Hvis man ikke kan sælge noget uden at manipulere folk med reklamer, så er ens produkt nok slet ikke så godt igen ;)

Hvordan forestiller du dig at fx radio og TV skulle finansieres uden reklamer? Der er to muligheder: Staten betaler, eller 100% brugerbetaling, og eftersom at selv de TV kanaler som man skal betale for at se, også viser reklamer, og STADIG ikke producerer kæmpe overskud, ja så tør jeg slet ikke tænke på hvad det ville koste at se dem uden reklamer.

Jeg forstår godt hvordan du tænker. Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg er det en illusion at reklamer betalder for noget som helst. I sidste ene vil det altid være forbrugerene der kommer til at betale.
Derudover er det jo en tosset tanke at forestille sig en verden helt uden reklamer - hvad skal alle de firmaer som gerne vil ud til verdenen med deres produkter gøre? Skal vil tilbage til en tid hvor al forretning er lokalt og udelukkende for at få mad på bordet? Jeg ser det sgu ikke rigtigt for mig :)

Hvorfor skulle alle butikker være lokale bare fordi at de ikke kan reklamere? Google er et strålende eksempel på at man ikke behøver at reklamere, hvis ens produkt virkelig er pegende værd. Hvis man ikke kan sælge noget uden at manipulere folk med reklamer, så er ens produkt nok slet ikke så godt igen ;)

Du påstår altså at google aldrig har reklameret? For det er i hvert fald ikke sandt...

Og nej, reklamer manipulere ikke med folk, de viser dem et produkt. De kan muligvis prøve at manipulere men udfaldet, skyldes kun modtagerens intelligens og kritiske holdning.
Reklamer er der intet galt med, som Kasper selv siger, hvordan skulle forbrugeren ellers finde et nyt produkt?

Du påstår altså at google aldrig har reklameret? For det er i hvert fald ikke sandt...

Før at Google begyndte at reklamere for Chrome havde de aldrig brugt reklamer.

Og jo. Reklamer manipulere med folk, hvad enten man vil det eller ej. De påvirker ens underbevidsthed, det er et faktum!

... havde de aldrig brugt reklamer på amerikansk TV.

De har skam brugt reklamer før. Bare ikke TV-reklamer.

... havde de aldrig brugt reklamer på amerikansk TV.

De har skam brugt reklamer før. Bare ikke TV-reklamer.

Så er der noget jeg har misforstået :D

<< < 12 > >>
t