VB.net - Bliver det brugt på arbejdsmarkedet?

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hey folks!
Jeg ved ikke helt om jeg poster det rigtige sted.
But here goes:
Jeg er under uddannelse som web-integrator i Århus hvor vi arbejder i Visual Studio med ASP.NET og VB.NET. Jeg spekulerer tit på om der overhovedet er nogle firmaer der bruger vb.net i stedet for C#.

Jeg synes at hver gang jeg ser en jobannonce om .NET så er det C sharp man skal kunne. Lidt trist at vi lærer vb.net så.

Jeg overvejer lidt at skifte til C# netop af den årsag at ikke så mange leder efter en der kan det. Men vil hjertens gerne lige høre hvad i har at sige til det, inden jeg evt. skifter :p

-Peter aka ziMpy

Hmmm... Ja du har ret i det med læringskurven, det var mit første Win32 program jeg skrev...

Altså til gengæld har det været en hård omgang at imigrere til andre sprog som fx PHP og C#.. (nu hjalp mit ret omfattende js kendskab som jeg havde før VB.NET en del, men det var stadig en hård omgang. Tro det eller ej, det der irritere mest er de simple ting som man vender sig til at ikke skulle afslutte sætninger med andet end enter :P)

Du har ret i at læringskurven er noget nemmere ved VB.NET, men efter min mening vil det være ligeså nemt at begynde med C#, da du alligevel får samme problemer senere hen - der er nogle væsentlige forskelle på de to sprog.

Men jo, IT-uddannelserne halter gevaldigt efter, men det er jo forståeligt nok.
Der er hele tiden ændringer i programmeringsverdenen, og for at uddannelserne kan lære eleverne de nyeste ting, skal deres lærer først have det lært :)

Jeg synes det er meget ærgeligt at folk her bruger deres bitching over VB til at fejl rådgive omkring hvorvidt det bruges i industrien.

VB.NET BRUGES FAKTISK I MANGE DANSKE FIRMAER!

om hvorvidt det er smartere at bruger vb.net fremfor C#, må i så tage med de mange danske virksomheder der benytter det, til deres interne applikationer, men faktum er at det stadigt benyttes mange steder, da det er nemt at gå til og billigt at fremskaffe medarbejdere der kan kode i det.

-----------
Når alt det så er sagt, vil jeg stadig råde dig til at starte med at lære noget C#, da du her får en indgangsvinkel til .net som vb.net også benytter sig af.

Skulle du så ende med et kodejob en dag hvor i har en codebase i vb.net er det relativt simpelt at sætte sig ind i.

Sikke et fint udtryk, "bitching"...

Faktum er bare, at når du når en lidt større projekt højde så god tur med at få det lavet i VB.NET ;)

<< < 12 > >>
t