Er der nogen som har forstand på Borland's C++ Builder ?

Tags:    c++ grafik

Hejsa...

Jeg har downloadet en tial af Borland's C++ Builder, fordi jeg ville se om det var godt.
jeg vil gerne lave noget i stil med UdvClient, men til min clan i sof2, som skal kunne vise bla. hvornår næste Clan War er, og andre ting.
Men jeg har lidt problemer med det, for jeg kender jo ikke Borland C++ Builder, så jeg ville spørge om et par ting.

1. Hvordan laver men en normal tekst boks som man kan skrive uden at det kan slettes ?
2. Hvor skal man skrive hvis der skal læses en fil som skal laves om til tekst i boksen. (look up)
3. Jeg skal bruge en Update funkion som ikke skal være for svær at lave, jeg tænkte f.eks. på en .txt fil som bliver downloadet og som så har nogle informationer, der bliver omdannet til tekst. Ellers ville det være dejligt hvis der var en anden som kunne komme og hjælpe mig lidt.(eller en hel del, måske)
4. Kan man lave en download funktion som kommer til at se lidt anerledes ud end normalt i browseren, hvis jeg skal bruge idéen med .txt filen.
5. Kan man lave en Admin process så man f.Eks. Logger ind og så kan lave om på nogle oplysninger?

Jeg vil nok give mindst 20 up for hvert spørgsmål som bliver besvaret med et svar som jeg kan bruge.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til dit første spørgsmål, tror du kan bruge en label, den kan i hvert fald ikke slettes
Eller du kan bruge en mono box, tror jeg den hedder og bare sætte den til Read Only, ved ikke om det kan bruges

Søren

[Redigeret d. 05/11-03 18:35:53 af Søren aka. TriOxid]

Der er en attribut over i objectinspectoren der hedder lines. Der kan du skrive en tekst som er i boksen fra start.

Hvis du vil lægge noget i boksen under program kørsel, så kan du f.eks. lave en Memo1->clear(); der sletter hvad der er i memoboksen. Eller du kan lægge noget i Memo1->Lines->Add("Tekst der skal i boksen"). Det kan du blive ved med.

Der er iøvrigt en masse andre ting du kan gøre med din memo boks. En god ide er at kigge lidt på det. F.eks. kan du skrive Memo1-> og så se den liste af muligheder der kommer frem.

Håber det hjælper ellers må du lige spørge igen.

Jeg tror du skal bruge xml.
med at programmet downloade xml oplysningerne og så behandler dem til et output.
det gør udvclienten(bare med delphi).
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Til dit første spørgsmål, tror du kan bruge en label, den kan i hvert fald ikke slettes
Eller du kan bruge en mono box, tror jeg den hedder og bare sætte den til Read Only, ved ikke om det kan bruges

Søren

[Redigeret d. 05/11-03 18:35:53 af Søren aka. TriOxid]

Det hedder en memo box, og ja jeg tror godt den kan bruges men...
Hvordan laver jeg teskten i den ?
Der kan kun stå navnet på boxen, og jeg kan ikke lige se hvordan man kan lave teksten?
Hvis du siger det her, så kan du nok få 20 up.

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

ok...

t