Hjælp med at lave chat....

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa!!
Nogen der kender en tutorial til at lave en chat? Har googlet men jeg har fundet få (jeg ikke kunne få til at virke) ellers noget færdig noget (som jeg ikke vil have) Har været tæt på at lave noget men så får jeg bare problemer med opdateringen....

På forhånd MANGE TAK! :)

23 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der kommer nok aldrig 100 bruger på xD Kan jeg garantere, men jeg vil helst ikke ud i asp da jeg ikke har læst en eneste artikel med asp xD.
Meget få 10-20.... Så ved jeg ikke rigtigt mere kravene?

Okay nu vil jeg gerne lige have svar på dette problem ( for så har jeg lavet en chat! ) jeg bruger <meta http-equiv="refresh" content="5" /> til at refreshe men så har jeg en form hvor man skriver noget. Når den så opdater så forsvinder det man har skrevet....
Hvordan kan dette undgåes?

Men det og SÅDAN nogle ting jeg vil undgå. Men hvordan går jeg sådan at kun iframet opdatere?

Hvor meget kender du egentlig til HTML / Javascript? :D

Du skal dele din kode op i to dele.

En der viser chatbeskederne i en fil, vis.html
og en ved navn index.html, der indholder vis.html i en iframe, og som indeholder send knappen / boxen.

Så skal du bare sørge for at skrive den der meta refresh ind i vis.html og den må ikke være i index.html.

Så du klar ;)

VIDSTE det! Troede også lidt på den ide men så synes jeg det lød HEEELT latterligt! men så er det sk*' (nogen vil have det *) rigtigt xD Vil lige forsøge :)

Tak !

Og en endnu bedre løsning ville være at bruge Ajax. Altså noget XMLHttpRequest.

Spørg Google efter en tutorial. Der er trilliarder derude :)

Ja jeg er enig.

Det sucks, men hvis manden vil have det simpelt skal han få det.

I hvert fald, overvej at opgrader det senere ;)

Men det var så lidt :P

Hmm tror jeg lige imedlertit bruger det så bagefter prøver at kigger på det XMLHttpReguest

Det kan jeg også huske jeg engang gjorde... Det er i hvert fald meget smart at få opgraderet... Ikke fordi det her ikke virker, men mere fordi det andet er mere lækkert, og så den der IE ting..

<< < 123 > >>
t