Hjælp med at lave chat....

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa!!
Nogen der kender en tutorial til at lave en chat? Har googlet men jeg har fundet få (jeg ikke kunne få til at virke) ellers noget færdig noget (som jeg ikke vil have) Har været tæt på at lave noget men så får jeg bare problemer med opdateringen....

På forhånd MANGE TAK! :)

23 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Går ud fra det skal være PHP kombineret med AJAX. Det ville nok give det bedste resultat

Øhm det er en ret "grim" løsning hvis jeg må sige det, men hvis du virkelig vil skal du have EN DEL der viser beskederne, som kører i en iframe, inden i den anden side... Så er det kun DEN ENE DEL der skal refreshes.. Så skal man skrive beskeden i hovedvinduet som så ikke refresher..

Men det er voldsomt forældet og vil give nogle grimme "klik" lyde i IE (hvilket jo så skyldes at IE sucks, men den debat behøves vi ikke at starte igen)

I hvad sprog og vil du bruge AJAX eller flash eller java ell ? :D

Hmmm ja tror jeg også... Selvom Arto fx bruger AJAX, ASP.NET og Java? :D

Men altså det jo op til en selv :P

Hmmm ja tror jeg også... Selvom Arto fx bruger AJAX, ASP.NET og Java? :D

Men altså det jo op til en selv :P

og www.komogvind.dk bruger Java/DHTML/JavaScript

Det er med Php også nok Ajax som Henrik siger :)

Hvorfor ikke bare tage chatten (søg engang i artiklerne) her fra udvikleren?

Mener den var i ASP men altså, server siden er jo let at ændre:P

Awa?

http://www.udvikleren.dk/ASP/Article.aspx/296/

Den her ;)

Tror måske du skal definere kravene først. Skal chatten f.eks. kunne skalere til 10.000 samtidige brugere ?
Må den afhænge af en dedikeret chat service (altså ikke HTTP) ?
Den slags. For de der Ajax chats man ser, som smider tekst i en database som man så skal tjekke en gang hvert 5. sekund eller lignende er godt nok nemme at lave, men lægger et stort pres på web serveren allerede ved 100 brugere.

<< < 123 > >>
t